Sütés-főzés, ahogy te is szeretnéd

HENI SÜT NEKED

Pácolt hátszín roston, salátával...

2015. január 25. - Heni süt neked

Egy hétig pácoltam azt a csodás hátszínt, amit kedvenc hentesemnél leltem. (Megjegyzem, egy bizonyos kor után, mindenkinek lennie kell kedvenc, bejáratot helyének. Legyen az kávézó, étterem, antikvárium, közért, piac avagy hentes. Ahol már ismerősként. És mosolyogva. És a legszebbet, a legjobból.)

Na, szóval a hátszín. A pác alapja a következő volt: olaj, friss rozmaring és kakukkfű, bors, fokhagyma, chili, ketchup, kevés citromlé. Ebbe a fürdőbe fektettem a húst, amit 2 naponta forgattam, locsoltam.

Nem kell ennyi ideig pácolni, elég egy éjszakán keresztül is, de nekem most volt időm, hát kihasználtam...

A grillserpenyőben sütöttem mindkét oldalát 6-6 percig, így gyönyörű kérget kapott, a középen pedig rosé maradt. Ettől lett igazán szaftos. Hogy ne égjen oda és ne tűnjön úgy, hogy tűz ütött ki a konyhánkban egy egyszerű megoldás van: NAGYON forró legyen a serpenyő. Igazán forró. Olaj nem kell bele, hiszen maga a hús a pácban már megkapta a maga olaj adagját, ennyi épp elég is a sütéshez.

pacolt_hatszin2.jpg

 Amíg sül ez a finomság, bőven van időnk elkészíteni a télben annyira vágyott friss salátát. Az összetétel egyszerű:

  • jégsaláta
  • paradicsom
  • uborka
  • lilahagyma
  • kápia paprika

Mindezeket, a jégsalátát kivéve apró, aránylag egyforma kockára vágjuk. A salátát nagyobbra. És akkor az öntet, ami az én személyes kedvencem: 1 tk angol mustárpor, 1 rész frissen facsart citromlé, 2 rész olaj, só, bors, csepp cukor.

konnyu_salata.jpg

Jó tanács: mindenképpen hagyjuk a sütés után pihenni a húst kb. 10 percig. Csak ezután szeleteljünk. Így a finom szaft benne marad a húsban. Ha valaki nem kedveli a médium megoldást a húsnál, akkor felszeletelés után süssük át a szeletek mindkét oldalát.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://henisutneked.blog.hu/api/trackback/id/tr227107955

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása