Sütés-főzés, ahogy te is szeretnéd

HENI SÜT NEKED

Kelbimbós-zöldséges raguleves - amikor szombaton az egytálétel a megoldás

glutén-, laktóz-, és cukormentes recept

2015. március 07. - Heni süt neked

Sugárzó napfény, jó idő. Már mindenki ezerrel várja a tavaszt. Én is. Amikor hasamra sütött reggel a nap, hirtelen tele lettem energiával. Nem vagyok túlzottan egy házi tündér (takarítás tekintetében biztosan nem.), de ez az idő engem is arra sarkalt, hogy végre rendbe tegyem a kamrát, a konyhai fűszerek hadát, és minden egyebet.

Közben persze muszáj volt főznöm valami ebédet, de gyorsan. Nem érek én rá pepecselni. Így sokadszorra hívtam segítségül a hűtőmet és a kamrát. Találtam egy nagyobb darab, nagyon húsos karajcsontot. Volt répám, burgonyám, és fél kiló gyönyörű kelbimbóm. Ebből már összelehet hozni egy jófajta egytálételt. Simán.

kelbimbos_rragu.jpg

Hozzávalók:

  • egy nagy fej hagyma
  • 2 szál sárgarépa
  • 2 nagy burgonya
  • 0,5 kg kelbimbó
  • 1 fokhagyma gerezd
  • 1 nagyobb húsos karajcsont
  • 2 nagy kanál sűrített paradicsom
  • olaj
  • pirospaprika, só, bors, római kömény, babérlevél, chili (opcionális)

Elkészítése:

Kevés olajon megpirítjuk a kockára vágott hagymát, rádobjuk a felkarikázott sárgarépát, felkockázott burgonyát. Kicsit összedinszteljük őket. Belevágjuk vékonyra fokhagyma gerezdet.  Majd hozzátesszük a húsos csontot. Fűszerezzük, és felöntjük vízzel. A hús puhulásáig főzzük. Mielőtt elkészülne a leves, beletesszük a kelbimbót (kb. 15 perc kell neki - a nagyobb darabokat vágjuk félbe!)

Finom, gyors. Egy ebéd vagy akár vacsora főszereplője lehet ez a tartalmas raguleves.

Megjegyzem,aki már leeszegette a karajcsontról az ínycsiklandó húsdarabokat, az tudja, milyen isteni a leves után elmajszolni ezt csodás csemegét!

Vegáknak hús nélkül szívből ajánlott étel.

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://henisutneked.blog.hu/api/trackback/id/tr407248521

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása