Sütés-főzés, ahogy te is szeretnéd

HENI SÜT NEKED

Kakastaréj és kakashere pörkölt - a hazai afrodiziákum :)

2015. március 30. - Heni süt neked

Nem is értem miért, de amikor a barátommal vásárolni mentünk és én lecsaptam erre a különleges alapanyagra, ő valahogy nem volt annyira lelkes. Sőt, akármikor szóba kerül egy társaságban ez az étel, a pasik mindig fanyalognak. Nem is értem miért :)

A lényeg, hogy ritkán lehet hozzájutni és akkor is csak bizonyos helyeken.Az ára sem olcsó, de hát érthető, hiszen mennyi kakas kell ahhoz, hogy egy kilót tudjunk vásárolni heréből, taréjból? Nekem bőven elég volt 25-25 dkg mindegyikből. A taréj ára 3500 Ft/kg, a here 1700 Ft/kg. Mindezt az újpesti piacon vettem egy nagyon szimpatikus hölgytől, aki szárnyas húsokat árult.

Régen ettem kakastaréj pörköltet, és emlékeim nosztalgikus érzésként tolultak elő. Most ennek fényében gondoltam újból előcsalni ezeket a régen ízlelt zamatokat.

kakastarej_porkolt.jpg

Hozzávalók:

  • 25 dkg kakastaréj
  • 25 dkg kakashere
  • zsiradék
  • hagyma
  • fokhagyma
  • paradicsom
  • só, bors, pirospaprika, majoranna, babérlevél, chili

Elkészítés:

Egy kanál zsíron megfonnyasztom a felkockázott hagymát, majd beleteszem a megmosott taréjokat és heréket. Fűszereztem majd felöntöttem annyi vízzel, hogy egy ujjnyira ellepje a pörköltet. Kuktában főztem kb. egy órán át. Puha, omlós lett minden, a szaft sűrű és nagyon finom zamatos. Foszlós fehér kenyérrel és savanyúsággal tálalom (én céklával ettem).

Érdemes kipróbálni, mert igazán különleges. Bár nem mondom, hogy minden héten ezt fogom enni :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://henisutneked.blog.hu/api/trackback/id/tr377320324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása