Sütés-főzés, ahogy te is szeretnéd

HENI SÜT NEKED

Pikáns salátafőzelék

vega, laktóz- és cukormentes recept

2015. április 21. - Heni süt neked

Hát lebetegedtem. Pontosabban begyulladt a fogam, de nagyon. 2 napig szenvedtem, aztán elmentem a fogorvosomhoz, aki megszabadított mind a fogamtól, mind a fájdalomtól. Ez utóbbi nem ment olyan könnyen, Ma, miután már 18 órája nem ettem (nem tudtam, ill. eszembe se jutott a fájdalom miatt), baromi éhes lettem, mire hazaértem és a fájdalomcsillapító és az antibiotikum hatni kezdett. Betéptem, szó mi szó... Másra sem tudtam gondolni, mint egy finom, nagy rágást nem igénylő ételre, ami azért legyen kicsit pikáns. Így leszűkítve a kört kilyukadtam a salátafőzeléknél. És milyen jól döntöttem. Pont ez kellett nekem. Nagyon jól esett.

salatafozelek.jpg

Hozzávalók:

  • 1 nagy fej saláta
  • 25 dkg hámozott újburgonya
  • fél póréhagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 2 kanál liszt
  • kevés olaj
  • só, bors
  • zöldség alaplé
  • 1 citrom leve

Elkészítése:

Az olajon megdinszteljük a felkarikázott póréhagymát (vastagabb szeletekre). Megszóróm 2 evőkanál liszttel, majd sózom, borsozom és felöntöm a hideg zöldség alaplével. Beleteszem a kis darab újburgonyákat és a fokhagyma gerezdeket, és lefedem. Amíg megpuhul a krumpli lassú tűzön, hogy ne kapjon oda, forraljuk ki. Ha elkészült, elzárjuk a lángot.  A nagyobb darabra felvágott fejessalátát beletesszük a főzelékbe. Így már nem főzzük, de megpuhítjuk, hogy a saláta szíve is puha, de ress legyen. A legvégén belecsavarjuk a citrom levét. Aki szereti egy csipet cukrot tehet bele, de tényleg elhanyagolható.

Hát ennyi. Pihentető és nagyon finom könnyű étel volt az én megszenvedett testemnek, lelkemnek. De persze nem csak erre és ekkor jó! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://henisutneked.blog.hu/api/trackback/id/tr777387824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása