Sütés-főzés, ahogy te is szeretnéd

HENI SÜT NEKED

Ázsiai leves, avagy mindent bele...

2015. május 27. - Heni süt neked

Van az úgy, amikor az ember megéhezik, de semmi kedve sincs lemenni vásárolni. Amikor nem szendvicset akarsz enni, hanem valami meleg ételt, valami olyat, ami nem töm el, de mégis laktat, ugyanakkor nem egy kalóriabomba.

Hát ilyen ez a leves, amit a hűtő és a spájz ihletett. Ugyanis nem volt itthon semmi olyan, amiből egy klasszik leves lehetett volna. Így maradt a saját kútfő és a már említett élelmiszer lelőhelyek.

Találtam a hűtőben 2 szál árválkodó, de még jó kondiban lévő sárgarépát és 4 darab retket, hagyma ugye mindig van (kivétel, amikor nincs), a fagyasztóban megbújt egy zacskó alján kb. 15 dkg-nyi zsenge zöldborsó. Na, ezzel már lehet mit kezdeni!

 azsiai_leves.jpg

Hozzávalók 4 főre:

  • 2 szál sárgarépa
  • 4 szem retek
  • 15 dkg zöldborsó
  • 1 nagy fej hagyma
  • sötét szójaszósz, bors, chili
  • 2 tábla kínai tojásos tészta - (kínai boltokban kapható 350 Ft-ért, amiben 6 tábla van)

Megdinszteltem egy nagy fej, vékonyra szeletelt hagymát egy kevés olajon. Rádobtam a szintén vékonyra felkarikázott répát és retket! Igen, retket, nagyon finom és zsenge, roppanós íze van egy jó levesben is, nem csak salátában (ezt amúgy nem kell túl vékonyra szeletelni). Kicsit együtt dinszteltem őket, majd felöntöttem 2 l zöldségalaplével (de vízzel épp olyan finom lesz), majd fűszereztem sötét szójaszósszal, frissen őrölt borssal, chilivel. Sót csak kóstolás után tettem bele egy kicsit, mert a szójaszósz maga sós.Összefőztem a zöldségeket a fűszerekkel, majd beletettem 2 tábla kínai tojásos tésztát. A legvégén öntöttem bele a zöldborsót. Amikor újból elkezd forrni, lezárom és lefedem egy fedővel és hagyom 10-15 percig a gőzben a tésztát megpuhulni. És kész is.

Finom, különleges és nem költöttünk igazából pénzt, csak fel- és elhasználtuk a már meglévő alapanyagainkat.

A bejegyzés trackback címe:

https://henisutneked.blog.hu/api/trackback/id/tr267494372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása