Sütés-főzés, ahogy te is szeretnéd

HENI SÜT NEKED

Kettő az egyben: ratatouille és krumplis tészta krumpli nélkül...

2015. május 29. - Heni süt neked

Az rendben is van, hogy az ember összedob egy gyors ratatouille-t. Nem flancból, bár miért is ne lehetne, csak ismételt praktikus megoldásból kifolyólag. Nem csak paradicsomom és paprikám volt itthon, de akadt cukkini és padlizsán is. Ebből egyenes következett a megoldás. Ez nem nagy kunszt. De az,hogy megetessem másnap is ezt az ételt a kedvesemmel, az már inkább. Ugyanazt kétszer???? Csak nem gondolom???  Hát nem fogott ki rajtam! Varázsoltam egy krumplis tésztát. Csavarral persze. Olyannyira jól sikerült, hogy bár azt észrevette, hogy nem burgonyából készült, de hogy a tegnapi francia lecsót nyomtam össze krumplinyomóval, és pirítottam alá egy kis plusz hagymát és erre dobtam a kockatésztát, erre nem gondolt. Viszont ízlett neki. Nekem is :) Tessék kipróbálni, mert egészségesebb, könnyebb, nyáriasabb és ízletesebb is, mint a klasszikus verzió.

ratatuille3.jpg

Hozzávalók a ratatouille-hoz:

  • 2 db tv paprika
  • 2 db paradicsom
  • 2 nagy fej hagyma
  • 1 cukkini
  • 1 padlizsán
  • pirospaprika, só, bors, olaj

"krumplis tésztához":

  • nagy kockatészta
  • a megmaradt ratatouille leszűrve
  • olaj
  • 1 nagy fej hagyma

Elkészítése:

a francia lecsóhoz megdinszteljük a felkockázott hagymát,majd rádobjuk a szintén kockára vágott paprikát (mindent kockára vágunk, közepes nagyságúra), majd bele a paradicsom, a cukkini és a padlizsán. Hagyjuk összerottyanni, fűszerezzük. Bár tudom, hogy szentségtörés,de én tettem egy kis fetasajtot a tetejére. Ennyi.

A tésztához a maradék ratatouille-t leszűrjük, hogy ne legyen leveses, majd egy krumplinyomóval összetörjük. A dinsztelt hagymára dobjuk és ebbe keverjük a tésztát. Kis pirospaprika és bors esetleg só biztos kívánkozik még rá. Így lesz egy ételből kettő úgy, hogy szinte észre sem vesszük az alapanyag azonosságot :)

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://henisutneked.blog.hu/api/trackback/id/tr617502840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

élhetetlen 2015.05.30. 16:17:17

Csak egy egyszerű kérdés. Miért nevezed a zöldséges tésztát krumplis tésztának?

Heni süt neked · https://www.facebook.com/henisutneked/ 2015.05.30. 16:21:10

mert színében, összetételében és még ízében is vissza-visszaköszön a grenadírmars világa. főleg az alápirított hagymának és fűszerpaprikának köszönhetően. ezt szerettem volna megidézni, újragondolva. a címben is jelzem, hogy krumpli nélküli, ill. a leírásban is idézőjelben van. Nem akartam csalni :)

élhetetlen 2015.05.30. 18:42:14

@Heni süt neked: Jaj, értelek én, csak azt is írhattad volna, hogy ratatouille, és holnap egy zöldséges tészta. Ez nem a krumplis tészta újragondolása, Tudod, mikor már csak két kanálnyi marad a karalábé főzelékből, ami már nem elég egy vacsorára, és tésztát főzök hozzá, és összekeverem, mint egy mártással, azt nem tekintem újragondolásnak. Ne haragudj, nem bántani akartalak.

Heni süt neked · https://www.facebook.com/henisutneked/ 2015.05.30. 18:44:48

:)
értem én. és vhol igaz. de én tényleg krumplis tésztát akartam enni, de az a szénhidrátbomba nekem nem igazán nyerő. így meg mintha... csak ennyi... :)
süti beállítások módosítása