Sütés-főzés, ahogy te is szeretnéd

HENI SÜT NEKED

Variációk ízletes nyári reggelikre No.4.: buggyantott tojás, cukkini salátával

2015. június 25. - Heni süt neked

Oké, beismerem. Nekem sem ment elsőre. De a harmadik nekifutásra összejött, mert betartottam a két legfontosabb szabályt: friss tojás kell és ecet a vízbe. És tényleg működik. Felütöttem egy tojás egy kis pixisbe, majd a forrásban lévő ecetes vízbe tettem. Nem öntöttem, hanem szépen, lassan beleborítottam. Innentől végzi a maga dolgát cca. 3 perc alatt. NEM kevergetjük, NEM nyúlunk hozzá. Három perc után egy lyukacsos merőkanállal kiemelem. Sózom, borsozom és belevágok a közepébe, hogy a sárgája, mint az olvadt arany, kifolyjon belőle. Csodás...

A kísérőnek szánt pikáns cukkini saláta még ennél is egyszerűbb. Egy zöldséghámozóval vékony szeleteket vágok a cukkiniből (ez most sárga fajta volt), majd egy fél lilahagymát felszelek nagyon vékonyra és hozzá adom. Sózom, borsozom és citromlével meglocsolom. Az ujjaimmal nem túl óvatosan összekeverem, kicsit megtöröm a rostokat. A sótól és a citromlétől pár perc után összeesik kicsit és ekkor kész is. Nagyon friss, nagyon nyári és nagyon zamatos ez a saláta. A tetejére egy kevés friss oregánót szórtam és pár csepp olívaolajat öntöttem. Megbolondítja... Friss pékárúval tunkolgatni maga a mennyország :)

buggyantott_tojas_cukkini_salataval.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://henisutneked.blog.hu/api/trackback/id/tr97572312

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása