Sütés-főzés, ahogy te is szeretnéd

HENI SÜT NEKED

Egyben sült sertéslapocka, őszibarack salsával

2015. augusztus 25. - Heni süt neked

Ez egy tipikus slow food. Valami csuda, ahogy 3 óra alacsony hőfokon történő sütés után száljaira omlik a lapocka húsa. Nem kell megijedni az időtől! Az előkészítése 5 perc, azalatt a 3 óra alatt meg bármit csinálhatunk (takarítás, mosás, filmnézés, alvás, séta), mert a sütőben elvan magában a pecsenye. Igazán megéri várni rá, mert ennél finomabb ebben a kategóriában nem létezik. Higgyenek nekem! Ha kipróbálják, biztos igazat adnak nekem. Na és a salsa. Egy igazi nyári, zamatos salsa, ami ehhez a sülthöz úgy passzol, mint pörkölthöz a nokedli, vagy a limonádéhoz a citrom. 

 sult_lapocka_oszibarack_salsaval1.jpg

Hozzávalók:

  • bő egy kiló sertéslapocka
  • zsiradék
  • só, bors, fokhagyma granulátum
  • 5 dl víz
  • 2 db őszibarack
  • balzsam ecet
  • chili
  • koriander

Elkészítése:

A húst bedörzsöljük jócskán sóval, őrölt borssal és a fokhagymával, majd betesszük a kizsírozott tepsibe, felöntjük a vízzel. A sütőben félórán át 200 fokon sütjük, majd levesszük 160 fokra és további 2,5 órát sütjük. Ekkorra elkészül az ízorgia. A csoda. A PECSENYE. Mit nekünk kés! Egy kanállal darabjaira tudjuk szedni, olyan puha, ugyanakkor szaftos.

A salsára bőven lesz időnk, amíg a hús a sütőben van. Ez is egy gyors és nagyon pikáns kísérője a pecsenyénknek. Vágjuk össze kisebb kockákra az őszibarackot (ehhez élés kés kell), a chilit és a koriandert. Keverjük össze az egészet, sózzuk (kicsit) és öntözzük meg egy kis balzsam ecettel. Hagyjuk összeérni. Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://henisutneked.blog.hu/api/trackback/id/tr127724304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nick Leeson 2015.08.26. 09:51:40

Nem kell lefedni fóliával? Nemrég tarjával próbáltam hasonlóan. Igaz, csak 130 fokon, de az nyers maradt 3óra után...

Heni süt neked · https://www.facebook.com/henisutneked/ 2015.08.26. 09:54:13

én nem fedtem le és fantasztikus puhára párolódott az aláöntött víz miatt (amit a 3 óra alatt lehet pótolni, ha elpárolgott volna). Ajánlott a magasabb hőfok, a 150-160 fok. Így át fog sülni, szaftos marad és omlós lesz. Sok sikert!

Anyád a baráthal 2015.08.26. 12:09:07

Hali,
Szerintem a lefedett hús sokkal inkább kiszárad. Én a tarját vastag, 2-3cm-es szeletekben szoktam zöldségágyon sütni. Nem kell lefedni.

A recept jól hangzik. 2 kérdés:
- Mennyi vizet öntöttél alá?
- Nem kellett megforgatni, hogy a vízben álló része is süljön, és ne főjön?

A salsához pár észrevétel/kérdés:
- Én imádom a citromlé balzsamecet kombót. Keverve finomabb.
- A koriander pedig ugye a levele (mert lehetne a magja is :). A szárát is beletetted?
- Az őszibarack szezon után miből csinálod?

Heni süt neked · https://www.facebook.com/henisutneked/ 2015.08.26. 16:35:38

@Anyád a baráthal: köszönöm.
és akkor sorban a válaszok:
- először egy fél litert. aztán,ha úgy láttam elforrta, pótoltam. az utolsó fél órában már nem volt alatta csak nagyon kevés szaft, így alul is megsült, nem csak párolódott
. nem, nem forgattam
- citromlé+balzsamecet - jó ötlet, de nekem már túl savanyú
- igen, koriander zöld, és nyugodtam használd fel a szárát, csak azt egész apróra vágd fel, míg a leveles rész maradhat nagyobb darabokban.
- sztem nagyon finom körtével, mag nélküli szőlővel (felezve), ringlóval, szilvával egyaránt...

Anyád a baráthal 2015.08.31. 18:06:27

@Heni süt neked
"- citromlé+balzsamecet - jó ötlet, de nekem már túl savanyú"

Miért lenne túl savanyú? Kevesebb balzsamecet, és a citromlé csak a hiányzó mennyiséget pótolja. Ízben azonban más lesz.
süti beállítások módosítása