Sütés-főzés, ahogy te is szeretnéd

HENI SÜT NEKED

Pasik kedvence: hús, krumpli -de nem ám akárhogy!

2015. szeptember 28. - Heni süt neked

Közismert tény, hogy a férfiak, fiúk, pasik nagy része rajong a hús-krumpli kombóért. Legyen az sült, szaftos vagy bármilyen hús. A lényeg, hogy HÚS legyen. A krumpli meg az a fajta kísérő, ami elengedhetetlen, ha a kedvükbe akarunk járni. Persze nem azt mondom, hogy mást nem esznek, de ezzel a párossal egyszerűen nem lehet mellélőni. Igen ám, de azért nem árt, ha ezen az összeállításon belül valami újjal is próbálkozunk. Például a fűszerezéssel. Ez az étel kellően pikáns, mégis a férfi ízlésnek tetsző. Tapasztalat... :)

huskrumpli.jpg

Hozzávalók 2 személyre:

  • 50 dkg sertéscomb
  • 50 dkg krumpli
  • 2 nagy fej vöröshagyma
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 2 db alma
  • zsiradék
  • fűszerkeverék: só, bors, őrölt római kömény, chili pehely, rozmaring, kakukkfű
  • mustár
  • méz
  • 2 dl fehérbor
  • olaj
  • tálaláshoz: újhagyma zöldje

hus_krumpli.jpg

 

Elkészítése:

A húst kockára vágom, befűszerezem, hozzáadok egy púpos evőkanálnyi mustárt, mézet, belenyomom a 4 gerezd fokhagymát nyomón keresztül, és végül adok hozzá némi olajat. Összekeverem, majd minimum egy órára a hűtőbe teszem. Ha van rá lehetőség, akkor egy éjszakát adjunk nekik, hogy összebarátkozzanak. Egy tepsit előkészítek, majd előmelegítem a sütőt 220 fokra. A tepsibe kevés zsiradékot teszek, majd beleöntöm a pácolt húst, a felkockázott krumplit héjastól, a negyedelt hagymákat és almákat (héjával, de magház nélkül). Felöntöm fehérborral  (kb. 1,5 - 2 dl) és beteszem a sütőbe. Nem kell lefedni! Kb. 1,5 óra alatt ropogós, mégis omlós állagú tepsis, sült húst kapunk, ami biztos sikerre számíthat családunk, barátaink körében. Főleg, ha pasik is vannak... :)

A bejegyzés trackback címe:

https://henisutneked.blog.hu/api/trackback/id/tr317848346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2015.09.29. 11:28:30

Úgy hívják: Brassói apró-pecsenye.
Persze némi korrekcióval ( alma, római kömény, rozmaring, kakukkfű, méz)

Nincs új a nap alatt :)

Heni süt neked · https://www.facebook.com/henisutneked/ 2015.09.29. 11:29:55

Hát szerintem nem teljesen, de valahol talán. mélyen... :)
(kérlek segíts: hol olvastad a linket erre a bejegyzésre? - köszi ) :)

hatar.comment 2015.09.29. 11:53:56

indexen én --- jó a recept, teljesen beindult a nyálelválasztásom ;) mindenképp kipróbálom; talán tarjával, az még szaftosabb, zsírosabb; és ez nem brassói ...

Heni süt neked · https://www.facebook.com/henisutneked/ 2015.09.29. 11:55:03

sztem sem :)
köszi és jó étvágyat majd! amúgy egy recept sztem akkor jó, ha tudjuk a magunk ízlésére (is) formálni.

2015.09.29. 12:10:37

Ok, nem Brassói. Ezen ugyan nem veszünk össze, de nekem ez ugrott be hirtelen, s mivel tudom, hogy ezt az ételt is a legkülönfélébb módszerekkel készítik el, ennek megfelelően nekem erre hajazott. Felőlem hívhatjuk "Nem akárhogy pecsenyének".

Lányosapa 2015.09.29. 13:05:23

Szerintem is brassói. Mondjuk az almán kívül, de az lényegtelen. A két nagy fej hagymával mi történt végül?

Heni süt neked · https://www.facebook.com/henisutneked/ 2015.09.29. 13:06:48

@Lányosapa: Ó, igen. Jogos. Javítom is... Ők is belekerültek negyedelve a tepsibe további barátkozási céllal... :)

Mighty 2015.09.29. 13:08:51

Nyálelválasztással nincs gond :) Nagyon finom lehet.

mézescsók 2015.09.29. 15:49:10

A sült krumplihéj nem finom.

Heni süt neked · https://www.facebook.com/henisutneked/ 2015.09.29. 15:50:07

@mézescsók: sztem meg nagyon és írtó egészséges is.
de ízlésben nem érdemes vitatkozni :)

Mighty 2015.09.29. 16:25:50

Kimaradt minden férfigyomor álma, a bacon :)

Heni süt neked · https://www.facebook.com/henisutneked/ 2015.09.29. 16:26:50

@Mighty: tegyél bele nyugodtan, ha elkészíted! :) nekünk nem hiányzott, de ahogy írtam: ahány ház... :)

jog-ász 2015.09.29. 16:53:46

nekem az ilyen kajáknál a krumpli nem sül meg, vagy szétfő(ha szaftos az egész) vagy megég(ha nem elég szaftos) de sültkrumplivá nem válik, miért??

Heni süt neked · https://www.facebook.com/henisutneked/ 2015.09.29. 16:57:21

@jog-ász: fontos a hőfok (itt 220, tehát magas), hogy ne fedd le, hogy ne legyen se túl sok, se túl kevés lé rajta (ha sok, püré lesz belőle, ha kevés megég), valamint az is, hogy a mennyiségtől függően 1- 1,5 óra alatt nézzünk rá, keverjük át óvatosan, h mindenhol meg tudjon sülni, pirulni, illetve ha hamar elfőtte a levét, pótoljuk, de csak apránként...
Remélem tudtam segíteni!

Attilajukkaja 2016.09.29. 10:02:51

Ugy emlekszem, valahova mar beirtam, de nem talalom. Szoval megcsinaltam es nagyon finom lett. En is tarjabol keszitettem, es a feherbor valami olyan aromat adott neki, hogy csuhaj! Meg nyomokban sem emlekeztetett a brassoira. Koszi a receptet!

Erzsébet Gyetvainé Nevelős 2017.08.20. 10:14:53

@jog-ász: Javaslom, próbálkozz a sárga héjú Agria burgonyával, ez a sütőben hamar megsül, fólia nélkül is. Én főzésre is használom, mindkét módon finom. Egyéb színű burgonyát még nem sütöttem sütőben, arról nem tudok nyilatkozni. Lila burgonyát főztem már, tudom, azt csak héjastul érdemes főzni, mert hámozva elveszíti a szép színét.
süti beállítások módosítása