Sütés-főzés, ahogy te is szeretnéd

HENI SÜT NEKED

Egy igazi, jó kis tyúkpörkölt...

2015. november 28. - Heni süt neked

Valljuk be őszintén, egy érettebb tyúk mennyivel jobb, mint egy kis csirke. Igen, kicsit tovább kell főzni, de megéri a ráfordított időt. Kicsit vadabb, ízesebb, zamatosabb. 

A hentesnél ott mosolygott rám a pultban egy egész tyúk, a maga teljes szépségében. Viszont sok lett volna az egész (3 kg-os volt a szentem). De szerencsém volt. Épp előttem vitte el a felét egy hölgy, így megerősíteni látszott a terv, miszerint hétvégén bizony tyúkperkelt lesz. És amikor a pékség felől szállt felém a friss kenyér illata, egyből tudtam, hogy ez lehet hozzá csakis a "köret". A savanyúságot a zöldségesnél vettem meg, isteni házi cékla és csípős csalamádé volt, amit hozzá álmodtam.

tyukporkolt.jpg

Hozzávalók:

  • 1/2 tyúk (belsőséggel - tojás, zúza, máj)
  • 2 fej hagyma
  • zsiradék
  • 3-4 ek. fűszerpaprika
  • só, bors, csepp majoranna
  • 1 paradicsom
  • 1 tv paprika

Elkészítése:

A sütőt 200 fokon előmelegítem. Majd a felül a gázon, egy (öntöttvas)edényben zsiradékon megpirítom az apróra vágott hagymát (ez fogja megadni a sűrűségét). Majd a feldarabolt tyúkot átpirítom egy kicsit rajta. Megszórom a fűszerpaprikával, én elég sokat szoktam beletenni. Sózom-borsozom, majd beleteszem a belsőségeket, a majorannát, és a paprikát, paradicsomot bevágva. Annyi vízzel öntöm fel, hogy ellepje. Ezek után lefedem az edényt és beteszem a sütőbe. Kb. 20 perc után visszaveszem a hőmérsékletet 160 fokra és 2-2,5 óráig főzöm. Az eredmény egy sűrű szaftos, omlós húsú, tündéri tyúk. Néha a főzés során, mondjuk óránként nézzünk rá, és ha úgy látjuk,hogy lesült a szaftja, akkor pótoljuk egy kis vízzel. És ennyi. Kész a mennyei pörköltünk, amit foszlós kenyérrel és savanyúsággal tálalunk.

Jó étvágyat hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://henisutneked.blog.hu/api/trackback/id/tr588123474

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása