Sütés-főzés, ahogy te is szeretnéd

HENI SÜT NEKED

Bébi patiszon ragu, csirkemell kockákkal

2016. november 08. - Heni süt neked

Ha az ember piacra jár vagy a kedvenc zöldségeséhez, akkor mindig talál valami különlegességet. Én a bébi patiszonnal voltam így. Megláttam és azonnal beleszerettem. Megnéztem az árát, és rájöttem, kell nekem! 600 Ft/kg volt, ebből nekem egy fél kiló bőven elég volt, hogy 2 fő részére elkészítsem a megálmodott ételt. Igen, megálmodott, mert ott, a zöldségesnél már eszembe villant, hogy ebből valami szaftos, húsos ebéd lesz. És így is lett. Az eredmény igazán ízletes, zamatos lett. Íme:

bebi_patisszon5.jpg

Hozzávalók:

  • 30 dkg filézett csirkemell
  • 50 dkg bébi patiszon (4-5 db)
  • 1 szál sárgarépa
  • 1 póréhagyma
  • 10 dkg vaj vagy margarin
  • só, bors
  • 1-1 tk. citrombors, mangó por
  • 2 dl kókusztej vagy sima tej 
  • 1 ek kukorica keményítő

fuszerek_1.jpg


bebi_patisszon1.jpg
Elkészítése:

A vaj felén (5 dkg) pirítsuk meg a felkockázott csirkemell húst, sózzuk, borsozzuk. Adjuk hozzá a felkarikázott póréhagymát (a zöldjéből is tegyünk bele), és dinszteljük össze a hússal. Majd a karikára vágott sárgarépát is tegyük bele. Na és ekkor jönnek a fűszerek, amik egy fantasztikus csavart adnak az ételnek, és ezáltal elvarázsolnak. És jöjjön akkor a feldarabolt bébi patiszon.

bebi_patisszon.jpg

Ez már az utolsó műveletek közé tartozik. Hiszen ezalatt összepárolódtak az ízek a fűszerekkel, és már csak a tejre várnak. Öntsük hát bele és forraljuk össze vele egyszer. Vegyük le takarékra a lángot és 5 percet még főzzük fedő alatt, hogy minden zöldség kellően megpuhuljon. A legvégén egy kevés tejjel keverjük össze a keményítőt és öntsük a ragura. Egy utolsót rottyantsunk rajta, majd zárjuk el a lángot.

Tálalás előtt, a forró raguhoz adjuk a vaj másik felét (5 dkg) és keverjük össze vele. Ettől selymes és lágy lesz íze a szaftnak.

bebi_patisszon4.jpg 

Ennyi az egész! Én köret nélkül kínáltam, de ha szükséges rizzsel vagy tésztával is tálalhatjuk.

Jó étvágyat hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://henisutneked.blog.hu/api/trackback/id/tr5711832357

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása