Sütés-főzés, ahogy te is szeretnéd

HENI SÜT NEKED

Vegán tatár, avagy egy izgalmas gombás céklakrém

2018. április 23. - Heni süt neked

Az első tavaszi kerti partira előételnek tatár beefsteak-et készítettem. Azonban volt egy vegán a csapatban nehezítő tényezőként, és nem szerettem volna, ha ő kimarad a kezdő ételsorból. Így készítettem neki egy vegán tatárt. Elmondása szerint megközelíti ízvilágában az eredetit, legalábbis amire visszaemlékszik húsevő korszakából. Jó, persze. Sosem lesz olyan, mint a bélszínből készült verzió, de ebben az esetben csak egy hasonlatos ételt szerettem volna elkészíteni vegán módon. Izgalmas, eredeti ízkombináció jött létre. A nyers cékla színével és zamatával, a gomba textúrájával és aromájával járult hozzá, hogy létrejöjjön ez a kis hamisítvány. Törekedtem arra, hogy fűszerezésében vissza-visszaköszönjön az eredeti tatár beefsteak. Sikerült. Viszont a nehéz húsos étel helyett ez esetben egy üde, friss, tavaszi krém kerekedett. 

10 perc alatt elkészül, csak egy jó robotgép kell hozzá.

img_4270.jpg

Hozzávalók 2 fő részére:

  • 1 nagyobb cékla
  • 20 dkg (barna) csiperke gomba
  • kis darab hagyma
  • só, bors, mustár, ketchup, fűszerpaprika, Worchestershire szósz
  • pár csepp olaj

img_4271.jpg

Elkészítése:

 A nyers céklát meghámozom, összevágom és egy késes aprítógépbe teszem. A gombát az apróra vágott hagymán és egy csepp olajon épp csak megfuttatom, hogy ne legyen nyers. Ezt is a gépbe teszem, hozzáadom a fűszereket ízlés szerint (ne legyünk szégyenlősek!), majd (kissé darabos) krémmé pürésítem. ÉS ENNYI!!! 

Pirítóssal vagy akár puha, foszlós kenyérrel (ahogy én is tettem) is kínálhatjuk. Csodásan üde, friss krémet kapunk, ami mindenkinek ízleni fog.

Jó étvágyat!

Posztjaimat megtaláljátok a FaceBook oldalamon, és az Instagramon is.

A gombákért köszönet: https://chefgomba.hu/ 

A bejegyzés trackback címe:

https://henisutneked.blog.hu/api/trackback/id/tr8213821666

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása