Sütés-főzés, ahogy te is szeretnéd

HENI SÜT NEKED

Sült tarja habos karfiolpürével

2018. május 11. - Heni süt neked

Amikor a hentesnél gyönyörű húst látok, nem tudok ellenállni neki. Így jártam most is, amikor csodás, márványos tarját pillantottam meg a pultban. Azonnal vettem belőle két vastag szeletet. A vastagot úgy tessék elképzelni, hogy olyan kétujjnyi. Mintha egy darab steak lenne. Mert majdnem az is volt. Csak sóval és borssal fűszereztem, ez épp elég is volt, hogy előcsalogassa a hús csodás zamatát. És miután itt a bikini szezon, muszáj odafigyelni arra, hogy mit eszem. Így a krumplipüré helyett egy isteni, habos, karfiolpürét készítettem, szinte nulla kalóriával. Persze valami kis zöldre is vágytam, ezért rukkola salátát kínáltam mellé mustáros öntettel. Mit mondjak, elég jól sikerült mind. :) 

Ha nem hisztek nekem, tessék elkészíteni, azonnal megértitek miről is beszélek. 

img_4423.jpg

Hozzávalók 2 főre:

  • 2 vastag szelet gyönyörű tarja
  • kis fej karfiol
  • 1 - 1,5 dl tej - lm diétában lm tej
  • fél csomag rukkola
  • magos mustár
  • olívaolaj
  • kevés citromlé
  • méz
  • só, bors
  • 1 kis chilipaprika
  • 1 - 2 szál rozmaring

img_4421.jpg

Elkészítése:

Melegítsük elő a sütőt 200 fokra!

A karfiolt rózsáira szedve tegyük fel főni sós vízben. Amíg fő a karfiol, addig itassuk le a nedvességet egy papírtörlővel a hússzeletekről, majd alaposan sózzuk, borsozzuk meg. Egy serpenyőben forrósítsunk fel olajat vagy bármilyen zsiradékot, és hirtelen süssük ki a tarját. Először az egyik oldalát 3-4 percig, majd a másik felét 2-3 percig. Utána tegyük be a sütőbe 10 percre, ás süssük tovább 200 fokon. Közben megfőtt a karfiol. Botmixerrel pürésítsük, adjunk közben hozzá tejet és sót, borsot. 

Tálaláskor tegyünk a püré tetejére apróra vágott chilit, a rukkolára öntsünk egy magos mustárból, mézből, olajból és némi citromléből készült dresszinget.

Ezzel el is készült ez a bűnözés mentes, mennyei sültünk a habosra pürésített karfiollal, és ínycsiklandó rukkola salátával.

Jó étvágyat hozzá!

Posztjaimat megtaláljátok a FaceBook oldalamon, és az Instagramon is.

img_4425.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://henisutneked.blog.hu/api/trackback/id/tr5413854976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása