Sütés-főzés, ahogy te is szeretnéd

HENI SÜT NEKED

Egy különleges köret, avagy a bébi mángold esete…

2018. március 24. - Heni süt neked

Amikor rám nézett a zöldségesnél tudtam, hogy ez szerelem. Első látásra. Ott mosolygott rám a pulton, és én tudtam, az enyém lesz! Így kezdődött minden. A bébi mángold és köztem. Ha egyelőre másból nem is, de abból már lehet érezni a tavasz közeledtét, hogy megjelennek ezek a csodás, zsenge zöldségek. Azonnal tudtam, hogy egy különleges köret készül majd belőle. Egy fantasztikus, ropogós finomság, kínai mártásban. Egy olyan köret, amiért könyörög a sült hús, ami megbabonázza a vegetáriánusokat, és ami elvarázsolja mindazokat, akik csak szeretik a nem hétköznapi ízeket. Ez a zsenge tünemény igazán megéri, hogy kipróbálásra kerüljön. Persze az sem elhanyagolandó ennél az ételnél, hogy 5, azaz ÖT perc alatt elkészül.

mangold1.jpg

Hozzávalók: 2 főre

  • 2 csomag bébi mángold
  • 3 ek szójaszósz
  • 2 ek osztrigaszósz
  • 3 ek édes-csípős chiliszósz
  • 2 gerezd fokhagyma szétnyomva
  • kevés olívaolaj

mangold5.jpg

Elkészítése:

Vágjuk félbe a kis mángoldokat és a felhevített serpenyőbe (amibe kevés olajat melegítettünk) tegyük a vágási felülettel lefelé. Pirítsuk meg, amíg szép pörkanyagot nem kap. Majd fordítsuk meg és süssük meg a másik oldalukat is.

mangold3.jpg

Egy kis tálkában keverjük össze a fűszereket, majd öntsük rá a mángoldra. Pár perc alatt elpárolog a felesleges lé és egy sűrű mártás marad vissza a serpenyőben. El is készült a mennyei ételünk.

Jó étvágyat!

mangold2.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://henisutneked.blog.hu/api/trackback/id/tr3613755374

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A fickó 2018.03.24. 11:26:15

Valószínűleg azért érezted hozzávalónak a kínai mártást, mert ez a kínai konyhában gyakran használatos növény a pak choy egy változata, amiből főztél. Általában keverik a mangolddal, vagy fordítva - véletlenül, vagy szándékosan. :)

Attilajukkaja 2018.03.26. 10:12:28

Kedves Heni!
Melyik zöldségeshez jársz, hogy bébi mángoldot tudsz venni?
Első látásra amúgy én is pak (vagy bok) choyra tippeltem a kép alapján. :o) Én az utóbbit friss shitake gombával szoktam párosítani, de a hónapos retek is finom lehet vele.

Heni süt neked · https://www.facebook.com/henisutneked/ 2018.03.26. 10:14:52

@Attilajukkaja: Újlipótváros, Tátra utca - Raoul Wallenberg utca sarka, Ági zöldséges. 20 éve járok oda, mindig mindent megkapok ott, és a különlegességek is megtalálhatóak frissen.

Attilajukkaja 2018.03.26. 11:11:57

@Heni süt neked:
Köszi a gyors választ! Ha megyek a Lehel piacra (ritkán), feltétlenül benézek oda is. :o)
süti beállítások módosítása