Sütés-főzés, ahogy te is szeretnéd

HENI SÜT NEKED

A lusta ember csudája: ököruszály és vörösbor

veszélyes kombó!

2014. november 12. - Heni süt neked

VIGYÁZAT! SLOW FOOD KÖVETKEZIK! - ami szinte mindig az ízes, zamatos ételeket eredményez.

Egy tartalmas, testes ragúra vágytam, de már untam a pörköltöt és társait. És nem akartam sokat vacakolni a konyhában. Igen, bevallom, lusta voltam.... Így aztán eszembe jutott ez a finomság... Nem egy gyors kaja, ez tény... de csak össze kell rakni a hozzávalókat és várni, amíg elkészül a sütőben. És hidd el, megéri várni rá. Mint az igazira :) Szóval meglátogattam kedvenc hentesemet, ahol biztosra vettem, hogy találok kedvemre valót. És igen! Egyből megakadt a szemem egy szép darab, húsos ököruszályon. Már láttam is lelki szemeim előtt, ahogy a vörösborral, sok sárga- és fehérrépával, szárzellerrel, hagymával rotyognak össze, zamatos, sűrű szafttá. Haza is siettem, ahol a darabokra szelt marhafarkat megforgattam lisztben és gyorsan megsütöttem mindkét oldalát forró olajon. Majd beletettem egy mély edénybe, rászórtam a fent említett zöldségeket, sóval, borssal, babérlevéllel,valamint pár szem borókabogyóval fűszereztem, majd felöntöttem finom, testes vörösborral, hogy ellepje. Forrás után, lassú tűzön a sütőben 170 fokon, 2 órát főzzük, utána levéve a fedőt, még további 40 percet sütjük. Az eredmény egy sűrű, szaftos, a csontról magától leváló puha hús. Tökéletesen harmonikus ízvilággal. Lágy fehér kenyér vagy krumpligombóc illik hozzá. Mi legalábbis így szeretjük :)
Öntöttvas edény előny!

vörösboros ököruszály.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://henisutneked.blog.hu/api/trackback/id/tr266882061

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása