Sütés-főzés, ahogy te is szeretnéd

HENI SÜT NEKED

Mert szeretem, ha csíp...

Csípős paprikakrém házilag, egyszerűen

2014. október 14. - Heni süt neked

Amikor anyukámékhoz mentem vasárnaponként a családi ebédre, húsleves szinte mindig volt az asztalon. Édesanyám már tudta előre, hogy a cérnametéltet előre oda kell, hogy adja, mert nekem az előétel az volt, hogy az általa készített "erős pistát" összekevertem a tésztával. Isteni volt. Utána jött a leves üresen, vagyis a zöldségekkel és a hússal.

Tőle tanultam, hogyan lehet a legegyszerűbben elkészíteni a szinte mindenben használt csípős paprikakrémet.

Ennyi kell csak hozzá:

cseresznyepaprika.jpg

kaliforniai.jpg

tengeri só.jpg

 

Ez 3 kg cseresznyepaprika, 2 kg kaliforniai (ezer éve nem láttam igazi pritaminpaprikát), kilónként 10 dkg só, vagyis ez esetben félkiló (tengeri) só. A csípős paprikát nem magoztam ki, hisz abban van az ereje, csak a szárát csíptem le, a kaliforniait kicsumáztam.

Eredetileg húsdarálón kellene ledarálni, de nekem az nincs. Maradt tehát a jól bevált aprító. Tökéletesen összevágta pépesre. Ezek után lesóztam a darálmányt (van ilyen szó?) és egy éjszakát hagytam állni. Persze nem kell ennyi idő neki, de mivel tegnap késő este készítettem el a krémet, már nem volt kedvem az üvegek csírátlanítására a mikróban.

paprikakrém.jpg

Másnap azonban könnyedén túlestem ezen, és már adagoltam is a csípős, tartósítószer mentes, és  mindössze 3 alkotóelemből álló ízesítőt. Jöhetnek a finom ételek, jöhet a tél, én csak benyúlok a kamrába... :)

kész pista.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://henisutneked.blog.hu/api/trackback/id/tr756789757

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

randomuser1 2014.10.15. 10:46:15

a só is tartósítószer :)

Dr_utcai_arcos 2014.10.15. 12:09:08

Két kérdésem azért lenne:minek bele édes paprika és minek bele só? Én ledarálom a bivalyerős chilit, felöntöm olivaolajjal és ennyi.

Heni süt neked · https://www.facebook.com/henisutneked/ 2014.10.15. 12:12:55

Ez egy tradicionális fajtája az erős paprikarémnek. Amikor még nem volt itthon chili, sem olivaolaj. Én az anyukámtól tanultam, ő pedig az édesanyjától. A pritaminpaprikát a színe, az íze és a lágyítás miatt szoktuk beletenni. De ez teljesen egyéni ízlés kérdése... Ki hogy szereti. Nekem speciel ez a fajt jön be :) Amúgy a só a tartósítás miatt kell...

Franky 2014.10.15. 13:10:36

Jó zöld színű az a cseresznyepaprika, érnie kellet volna még..

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.10.21. 08:52:25

F@sza, Pówerpityu házilag... :D Kösz.
Mennyire áll el ez a cucc?

Heni süt neked · https://www.facebook.com/henisutneked/ 2014.10.22. 16:26:22

@geegee: abszolút. a só teljesen tartósítja. Nekem van 2 éves darabom is :) és hibátlan az íze, az illata, a színe...
süti beállítások módosítása