Sütés-főzés, ahogy te is szeretnéd

HENI SÜT NEKED

Pacal, én szeretlek!

2015. augusztus 22. - Heni süt neked

Igen, ez egy újabb coming out. Bevallom szeretem a pacalt, ahogy szeretem a körömpörköltöt is, ahogy a kezem ragad a cupákolás után, ahogy összeragad a szám a végén, és ahogy utálom már hidegen mindezt. Akkor már zavarnak a megdermedt cuccok. De melegen... az maga a mennyország. PACALPÖRKÖLT! Puha, ízletes, a szaftját tunkolandó, főtt krumplit villával bele törő isteni étel. Kötelező savanyúsággal. Nyáron csakis kovászosubival. Valljuk be, addiktív egy dolog. Persze már akinek. Van, hogy frottír törölközőnek hívják, van, aki kimondottan megveti, utálja. Ó, a balgák! Ha megkóstolnák egyszer az igazit. De nem erőszakoskodom, tiszteletben tartom mindenki ízlését. Azonban a hívőknek álljon itt az én pacalom:

 pacalporkolt1.jpg

Hozzávalók:

  • 1 kg pacal
  • 2 nagy fej hagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • só, bors,
  • 2 db babérlevél
  • csipet köménymag
  • fél paprika, 1 paradicsom
  • 2 ek. fűszerpaprika
  • zsiradék
  • víz

Elkészítése:

Egy kuktában a zsiradékon megdinsztelem a felaprított hagymát, rádobom a felcsíkozott pacalt, a fokhagymát, a fűszereket, pirospaprikát, és a paprikát,paradicsomot. Összekeverem és felöntöm annyi vízzel,hogy 1 ujjnyira ellepje. Kuktában 1,5 óra alatt omlós puhára fő, a szaft ízes és sűrű lesz, teljesen összeérnek az ízek. És ennyi az egész. Semmi macera, minimális előkészítés, kis türelem és csodás ízbomba az eredmény.

Ne hagyják ki! :) Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://henisutneked.blog.hu/api/trackback/id/tr827724288

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

commando 2015.08.23. 12:41:28

Szinte klasszikusnak mondható a recept, egy apró kitétellel: milyen az alapanyag? Van a fagyasztott, csíkozott pacal (nem ajánlanám) és az előfőzött, hófehérre tisztított, egybefüggő "frottír törülköző" Az utóbbi esetében nem árt egy 5-10 percig nyitott edényben forralni, hogy a durva gyomorszag jelentős hányada távozzon belőle. A többi pontosan a leírás szerint. Megjegyzés: pacalpörkölthöz 1 kg pacalt venni felelőtlenség, vagy kóros anorexiára utal! :-)
(A csíkozott zacskós megoldást azért nem támogatom, mert már kétszer jártam úgy, hogy egy-két szál szinte szétfőtt, egy-kettő pedig csak a turbó protézissel ehető. Eztért nem is veszek többet ilyent) Hajrá pacalpörkölt!

paráznabillegető 2015.08.23. 12:41:30

hát... főtt krumplival?
meg kötelező savanyúság? mivan??? akkor már kóla miért nincs hozzá ajánlva italként?

bakker.
simán fehér kenyérrel, minek hozzá még más? annál kevesebb fér belőle beléd...

Heni süt neked · https://www.facebook.com/henisutneked/ 2015.08.23. 12:44:55

@commando: hentesnél vettem, ott csíkozták fel előttem. semmi gyomorszag, egyből a kuktába tettem. csodás lett. igaz, egy jó hentes elengedhetetlen, ha minőségi húst (pacalt) akarunk venni. az enyém ilyen :) XIII. ker. Tátra u. - Raoul Wallenberg u. sarkán... szívből ajánlom!!!

motoroskonyhaja 2015.08.23. 16:36:06

Pacalpöri: imádom! Klasszikus recept, bár én kukta helyett ilyenkor bográcsban készíteném (kuktában semmikor sem készítem, bár tudom: sokkal gyorsabban elkészül ;)
Irigyellek a hentesed miatt! Itt vidéken magam kell előkészítsem a belsőséget.
Én így készítem:
motoroskonyhaja.blog.hu/2014/02/14/pacalporkolt_moon_river_modra#more5813747

Ha viszont szereted a pacalt van pár nagyon finom recept a pörköltön kívül is, amik legalább olyan finomak, mint a pacalpörkölt... ;)

Angéla Fekete 2015.08.23. 19:32:59

Egyszer régen megszagoltam barátnőm pacalját, na ott vége is lett a dolognak (mondta is, hogy nem az igazi), étteremben meg nem mondhatom, hogy hozzanak nekem egy kanálnyit, mert egyszer, ha jó kaja, megkóstolnám. Így maradt sosemvolt kategória.

vizsla_barat 2015.08.24. 10:36:22

Mi mindig tettünk bele kormot és csülköt. Az Alföldön a paradicsom minimizalva van pörköltbe.

commando 2015.08.24. 10:36:24

@Heni süt neked: Hát, bizony áldás az ilyen hentesmester. Sajnos nálunk az én feladatom, hogy a főzéshez szükséges minőséget előállítsam. Viszont a recept, ahogy írtam, hibátlan. Eseti dolog lehet, én egy csipet csípős paprikát is dobok bele, éppen csak leheletnyit, aztán mindenki már az asztalon turbózza ízlése szerint.
süti beállítások módosítása