Sütés-főzés, ahogy te is szeretnéd

HENI SÜT NEKED

Rizses hús hajdinából? Mennyei!

2016. április 06. - Heni süt neked

Nem volt itthon rizsem. Viszont volt hajdinám. Amit nagyon szeretek, de legtöbbször csak negyedbe vágott hagymával és zöldfűszerekkel készítem, mert 10 perc alatt elkészül és nagyon finom. Most azonban kimondottam a rizses hús ízére vágytam, és ráadásul lusta is voltam lemenni a boltba. Így aztán hajdinával készítettem el azt az egytálételt, amit kizárólag házi savanyúsággal érdemes elfogyasztani, mert anélkül olyan, mintha vajas kenyeret ennél, vaj nélkül. Hozzátenném, hogy azért pár, kis csavart tettem ebbe a receptbe is, egyrészt a praktikum (mi van otthon), másrészt az fránya kísérletező kedvem miatt, ami mindig felülkerekedik rajtam. Ebben az az újítás, hogy hús helyett kolbász darabokat tettem bele, illetve a már-már nyárias idő miatt olyan lecsó fílingem volt. Tehát egy lecsós, kolbászos alapra tettem rá a hajdinát, ami aztán 7-10 perc alatt el is készült. Nagy örömömre.

Igen, talán lehet azt is mondani, hogy ez inkább egy rizses lecsó hajdinából, de mégsem, hiszen a lecsó nem dominál, csak színesít és ízesít. 2 paprikából és 1 paradicsomból raktam össze, hiszen azért még drágák az alapanyagok.De ennyi épp elég is volt. A fűszerezés meg végképp alap: só, bors és pirospaprika. Nem kíván mást. 

hajdina_rizseshus1.jpg

Hozzávalók:

  • 2 fej kisebb hagyma vagy 1 nagy
  • kevés zsiradék
  • 1 szál füstölt kolbász (vagy 25 dkg hús)
  • 2 paprika
  • 1 paradicsom
  • 1 ek pirospaprika
  • 1 1/2 bögre hajdina (a bögre 2,5 dl)

hajdina_rizseshus2.jpg

Elkészítése:

Kevés zsiradékon dinszteljük meg a laskára vágott hagymát egy lábosban. tegyük rá a felkarikázott kolbászt vagy felkockázott húst, pirítsuk össze, majd adjuk hozzá a felvágott paprikát, paradicsomot. Öntsük bele a hajdinát, ezzel is pirítsuk át, majd tegyük bele a pirospaprikát. Öntsük hozzá a hajdina mennyiségének kétszeresét, tehát 3 bögre vizet. Sózzuk, borsozzuk. A sóval csínján, mert ha kolbásszal készítjük, azért az általában sós szokott lenni, tehát számítsuk bele, amikor sózunk.Hagyjuk felforrni nagy lángon, majd utána fedő alatt, kis lángon főzzük tovább, amíg a hajdina puha nem lesz. Ez kb. 7-10 perc. Ha elzártuk a gázt, hagyjuk fedő alatt pihenni, mint a rizst.

Nagyon finom, ismerős, mégis újszerű élmény így elkészíteni ezt a rizses hús variációt. Savanyúsággal tálaljuk.

Jó étvágyat hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://henisutneked.blog.hu/api/trackback/id/tr828573724

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása