Sütés-főzés, ahogy te is szeretnéd

HENI SÜT NEKED

Reszelt répa és zeller leves

2018. július 08. - Heni süt neked

Ez egy különleges, sűrű, egytálételként is simán beváló leves. Nagyon egyszerű és gyors az elkészítése. Az ötletet onnan vettem, hogy a hűtőmben volt egy csomó répa és zeller és gondoltam valami finom levest készítek belőle. De nem a szokásos zöldséglevest, hanem valami mást. Valami olyat, ami izgató, különleges és a fűszerezése miatt lehengerlő. Pedig a fűszer maga csak a csombor, vagyis a borsikafű. Ritkán használjuk, akkor is inkább káposztás ételekhez, pedig érdemes kísérletezgetni vele, mert igazán pikáns ízt kölcsönöz minden ételnek. Ahogy ennek az egyszerű levesnek is. Egyszerű, csak épp nem felkockáztam a zöldségeket, hanem lereszeltem, és csomborral tettem különlegessé.

Lássuk hát:

img_4414.jpg

Hozzávalók:

  • 2-3 szál sárgarépa
  • 1 közepes zellergumó
  • 1 nagy fej (fehér) hagyma
  • 2 szál szárzeller
  • 1 tk. csombor (borsikafű) 
  • kevés olaj
  • só, bors
  • 1 - 1,5 l alaplé vagy víz

img_4413.jpg

Elkészítése:

A hagymát, zellert és a sárgarépát reszeljük le sajtreszelőn vagy aprítógép kisebb lyukú reszelőjén. Olajon pirítsuk át a zöldség mixünket alaposan, sózzuk, borsozzuk, majd jöhet a csodás csombor! Öntsük fel az alaplével és főzzük össze. Én azt szeretem, ha nincs péppé főve a zöldség, hanem kissé ress marad, van mit harapni rajta. Így az egész elkészül kb. 10 perc alatt. További ízesítést nem igényel szerintem, mert a zöldek saját íze és csombor épp elég, de ha további fűszerezésre lenne szükséged, hát nosza! Bármit hozzá adhatsz, ha úgy gondolod, az jobban a szád íze szerint lesz majd.

Ezzel el is készültünk.

Jó étvágyat hozzá!

Posztjaimat megtaláljátok a FaceBook oldalamon, és az Instagramon is.

img_4407.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://henisutneked.blog.hu/api/trackback/id/tr8013854850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attilajukkaja 2018.07.09. 15:47:08

Nem hangzik túl izgalmasnak, de az ilyesmik tudják okozni a legnagyobb meglepetéseket a gyakorlatban. Főleg, ha még friss rukkolát is szórsz a tetejére!

Attilajukkaja 2018.07.12. 10:51:58

Képzeld, kipróbáltam! És tényleg nagyon finom. Kicsit macerás volt a reszelgetés, de megérte. A rukola (vagy rukkola?) mellett egy kevés frissen reszelt parmezánnal is meghintettem tálaláskor. Jót tett neki.
Köszi a receptet!
süti beállítások módosítása