Sütés-főzés, ahogy te is szeretnéd

HENI SÜT NEKED

Az újrahasznosítás királynője, a sonkás-sajtos rétes

2016. március 30. - Heni süt neked

Mert ugye ott az sok megmaradt sonka, tarja (kinek mi), ami már a könyökünkön jön ki. Igen ám, de mi van akkor, ha újraélesztjük ezt a technikai halottat, és új köntösben, melegen, ropogós bundában, enyhén nyúlós, olvadt sajttal megbolondítva kínáljuk tálalásra??? Ugye, hogy már sokkal jobban hangzik? Ugye, mennyire kívánatosabb? Ugye, hogy azonnal kedvet kapunk hozzá? És ha még azt is hozzáteszem, hogy pillantok alatt elkészül, akkor szerintem nincs olyan egyén a földön, aki ne szeretne egy jó ízűt beleharapni. De izibe'.

sonka-sajt-levelesteszta.jpg

Hozzávalók:

  • megmaradt sonka vagy bármi húsféle
  • reszelt sajt
  • 2 db tojás
  • 1 csomag réteslap (gm diétában Schar rétestészta)
  • kevés vaj vagy olaj
  • ízlés szerint só és bors

Azért nem írok mennyiséget, mert mindenki annyit készít, amennyi alapanyaga van hozzá. de egy tepsihez nagyjából 25-30 dkg sonkára, 20-25 dkg sajtra lesz szükség.

sonka-sajt-levelesteszta1.jpg

Elkészítése:

A réteslapokat óvatosan szétszedem kettőbe, pár levél alulra kerül, egy sütőpapírral kibélelt tepsire. Megkenjük egy kevés zsiradékkal, vékonyan, majd a felvert tojással szintén vékonyan lekenjük. Erre szórjuk a apró csíkokra vágott sonkát, majd erre a reszelt sajtot. Nem sóztam, mert az én sonkám meglehetősen sós volt, de borsot bőven szórtam rá.  Lefedtem a maradék réteslapokkal, ezt is bekentem zsiradékkal, majd tojással. 

200 fokra előmelegített sütőben 15-20 percig sütjük, amíg aranybarna nem lesz a teteje, Ha kissé meghűlt, nem a szokásos módon, hanem négyzet alakúra vágtam fel és úgy szervíroztam. Ínyencek egy kis dijoni mustárt (magos az igazi) is ajánlanék hozzá. Vacsorára teával, vendégvárónak, esetleg finom rosé-val igazán kellemes élményt nyújt ez a roppanós, belül lágy sós sütemény.

sonka-sajt-levelesteszta2.jpg

 Jó étvágyat hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://henisutneked.blog.hu/api/trackback/id/tr648509520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása