Sütés-főzés, ahogy te is szeretnéd

HENI SÜT NEKED

TIPP! Citromverbéna

Ezt a fűszert neked is ki kell próbálnod...

2014. október 15. - Heni süt neked

Citromverbéna! Nem mond semmit? Nem baj. Most bemutatom neked...

Klára barátném Gyarmatpusztán alakítja ki épp kis biogazdaságát, így sok mindennel megörvendeztetett pár napja. Kaptam én mindent: húsvéti rozmaringot, körtét, rebarbarát és citromverbénát. Gőzöm sem volt, hogy mi az, de amint megszagoltam elvarázsolt. Olyan citrus illata volt, hogy amikor megdörzsöltem a leveleket, mindenhol érezni lehetett a konyhában frissítő hatását. Mint kiderült gyógynövényboltokban teaként lehet kapni, emésztést elősegítőként és szorongásoldásra. Kláránál cserje formájában burjánzik a kertben...

citromverbena2.jpg

De ez engem most nem hozott lázba, inkább arra gondoltam, hogy kipróbálom sültekhez, salátákhoz fűszerként. Ezért a száráról lehúztam a kiszárított leveleket, durva szemű tengeri sóval, valamint szemes borssal összetörtem. Azt az illatot nem lehet leírni!

citromverbena.jpg

CV2.jpg

Az eredmény egy fantasztikus fűszersó lett. Bátran ajánlom mindenkinek!

CV3.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://henisutneked.blog.hu/api/trackback/id/tr526796585

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zoltánné Horváth 2015.07.16. 14:06:01

Üdvőzölek ,Erzsi vagyok és nem értek a növényekhez de szeretnék.Barátnőd ennyire ért hozzá kérlek segítsetek! Mi az a bors menta ? Sima menta és a bors menta ugyan az ?Mire tudnám használni ?Virágként kaptam ki ültetem a kertbe és elszaporodott ,tanácstalan vagyok és az ismerőseim is csak annyit értenek hozzá mint én.Segítségedet előre is köszönöm !!!

Heni süt neked · https://www.facebook.com/henisutneked/ 2015.07.16. 14:12:35

Kedves Erzsi! A menta fajtákra jellemző, hogy nő, mint a gyom, strapabíró és nagyon szapora.
A borsmentát leginkább teának ajánlom, ilyenkor nyáron, nagyon kellemes, hűsítő egy kis citrommal és lehűtve. Forrázd le, hagyd állni kb. 5 percig és kész is. napidoktor.hu/blog/termeszetesen/borsmenta-koktelba-fogkrembe-fejfajas-ellen/

A menta ezzel szemben inkább zöldfűszer, amit gyümölcsökhöz és bizonyos ételekhez adva, kiemelhetjük az adott étel, ital ízét. www.nosalty.hu/alapanyag/menta

sok sikert! :)

Zoltánné Horváth 2015.07.20. 14:22:31

Kedves Heni ! Köszönöm a tájékoztatást,a teát ebben a nagy melegben meg próbáltam lehűtve nagyon kellemes !!
süti beállítások módosítása