Sütés-főzés, ahogy te is szeretnéd

HENI SÜT NEKED

Tél, színek, ízek, csodák. Piac a neved...

2014. december 06. - Heni süt neked

Még hogy télen nincsenek változatos, színes, ízes zöldségek? Ugyan már... Badarság. A  Fény utcai piac környékén jártam, gondoltam körbenézek. Igen, voltak bennem fenntartások, előítéletek azzal kapcsolatban, hogy az én Lehel piachoz edzett lelkem és pénztárcám vajon mit talál Buda egyik híres élelmiszer lelőhelyén. Hát, kérem szépen, bevallom, egyik legkellemesebb csalódásom ért, amikor olyan árakon jutottam zöldséghez, mint itt. Hogy egészen konkrét legyek: magyar, zöld pritaminpaprika kilója 198 Ft, 1 csomag erős paprika (6 db szép, színes, húsos hegyes paprika) szintén ugyanennyi. Gyönyörű piros, hosszú chili paprika 1200 Ft/kg. Ebből 4-et vettem 120 Ft-ért! Na, jó, persze nem egy helyen, de a piacolás lényege pont az, hogy jövünk-megyünk, feltérképezzük a lehetőségeket, bejárjuk saroktól-sarokig a területet. Felhívom a figyelmet az eldugott, sarokban lévő zöldségesekre, ott valahogy mindig olcsóbb minden. Na jó. Általában...

teli_zoldseg.jpg

Már épp elhagyni készültem az objektumot, amikor megláttam A SVÉDET! A svéd lilát. Van egy stand a főbejárat mellett, bal oldalon. Ők a lilaburgonya.hu real life lelőhelye. Izgatottan, de az áraktól félve közelítettem meg a pultot. Majd végigpásztáztam a kínálaton és az árakon a szemem, és nyugalommal, valamint némi elégedettséggel konstatáltam, hogy igen! Ez a nekem való hely. Gyönyörű, friss római saláta 250 Ft? Télen? Nagy darab édeskömény 400 Ft? Szárzeller a teljes és buja zöldjével együtt 400-ért? Emberek! Kalandra fel! Irány a Fény utcai piac.... (Btw: a srác elmondása szerint a Fehérvári úti piacon egy még hosszabb standjuk van.)

lilakrumpli_hu2.jpglilakrumpli_hu1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Na, és akkor jöjjön a nagy kedvenc, a svéd lila! Oké, rendben, 550 Ft/kg ebből a csuda krumpliból, de nem muszáj annyit venni. Én például csak 4 szemet vettem. És elég is lesz. Lecsaptam még a télhez képest ízes, finom paradicsomra. Igen, tudom. Néhány nappal korábban pont ez ellen keltem ki. Mármint a téli paradicsomvásárlás ellen. De hát van olyan, hogy az ember lánya revideálja az álláspontját, főleg akkor megengedett mindez, ha jogos és indokolt. Ez esetben teljesen az. Mert itt a paradicsom, paradicsom. Még decemberben is. Az ára 790 Ft, de ugyanennyi máshol is, ahol viszont íztelen. Szóval lelkesedésem nagy. Főzési szándékom még nagyobb!

lilakrumpli_hu.jpg

Elindultam hát hazafelé, elégedetten, boldogan, feltöltődve a piac áruinak színességével, az illatokkal és pár ezer forinttal kevesebbel. De megérte! Egy jó tanács: NE hétvégére időzítsd a vásárlást. Akkor valahogy picit minden drágább, és a tömeg is lehangoló. Olyankor az embernek nincs kedve barangolni, bóklászni, felfedezni...

piacolas_utan.jpg

Ja, és vettem 20 dkg Pecorino Romano sajtot, amit itthon szinte egy ültő helyemben meg is ettem a római salival, paradicsommal, szárzellerel együtt. Csak úgy, a'la nature... (Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa) :)

teli_piac.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://henisutneked.blog.hu/api/trackback/id/tr806961757

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása