Sütés-főzés, ahogy te is szeretnéd

HENI SÜT NEKED

Összedobtam egy paellat

2014. december 18. - Heni süt neked

paella1.jpg

Tegnap néztem a Paprika Tv-t és valaki, valahol Spanyolországban paellat készített. Furcsa, mi? :) Na, mindegy. Megkívántam. Ez a lényeg.

Amúgy tényleg a világ legegyszerűbb dolga paellát készíteni. Lehet, hogy nem az enyém a legautentikusabb, de valljuk be őszintén, Spanyolországban is ahány ház, annyi rizses csoda. Mondjuk, hogy az enyém az a'la Heni verzió from Újlipótváros.

Volt a fagyasztóban egy fél zacskó (1/2 kg) frutti di mare (köszi hűtők rejtelme). Olívaolajon megfuttattam egy fej lilahagymát, 2 gerezd durvára vágott fokhagymát, 1 hosszú, húsos chili paprikát, egy kevés szárzellert felkockázva. Erre dobtam a tenger gyümölcsei mixet, sóztam borsoztam, majd rászórtam 2 marék rizst. Egy doboz paradicsomkonzerv után kiáltott a cucc, így megkapta. Az egészet felöntöttem utána csirkehús alaplével (igen, nyugi, nem szentségtörés, Spanyol honban abszolút elfogadott, hogy halat hússal együtt készítenek, akkor ez semmiség), lefedtem és hagytam felforrni. Forrás után számított 5-7 perc elteltével elzártam a gázt, és hagytam, hogy a gőzben még dolgozzon kicsit a rizs. 20 perc múlva tálalhattam. Sikere volt. Nálunk fehérbor volt hozzá. Jófajta Nyakas. Mit nekem még karácsonyi menü, most ez kerített teljesen hatalmába. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://henisutneked.blog.hu/api/trackback/id/tr996994737

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása