Sütés-főzés, ahogy te is szeretnéd

HENI SÜT NEKED

Tabbouleh (avagy tabulé), csavarral

2015. április 29. - Heni süt neked

Belevágok a közepébe: a csavar az, hogy nem burgullal készül, hanem karfiollal. Ha megnézed a fotót, ezt meg nem mondod. Az eredeti libanoni tabbouleh burgullal, sok petrezselyemmel, mentával, paradicsommal, újhagymával készül. Európai elterjedése óta azonban sokféle változat létezik már. Egy kicsit olyan, mint nálunk a lecsó.

Az én tabulém azonban bulgur helyett karfiolból, valamint petrezselyemből, mentából, paradicsomból, uborkából, kápia paprikából és újhagymából készült. Tehát nagy különbség nincs, csak kiegészült egy kis kígyóuborkával. Szerintem nem elvesz, hanem hozzáad a frissességéhez. Az ötlet, hogy karfiolból készüljön bevallom, nem az én fejemből pattant ki. Egy ausztrál szakácstól láttam egy főzős műsorban és megtetszett. Egyrészt mert szeretem az újdonságokat, az újra gondolt ételeket, másrészt mert megismertem egy csoportot a Facebook-on, akik gluténmentes életmódjuk nehézségeit, sikereit, receptjeit osszák meg egymással. Általuk jöttem rá, hogy mennyi embert érint manapság a laktóz- és gluténérzékenység vagy épp a cukorbetegség. De ezt azt ételt például mindnyájan ehetik, és azok is, akik diétáznak vagy csak vigyáznak a vonalaikra.

tabule1.jpg

Hozzávalók:

  • egy fél fej karfiol
  • 3 csomag petrezselyem
  • 3 db paradicsom
  • 1 db kígyóuborka
  • 1 cs újhagyma
  • 1-1db kicsi piros és sárga kápia paprika
  • 1 cs menta
  • 1 db citrom
  • só, bors, olívaolaj

Elkészítése:

A rózsáira szedett karfiolt késes robotgépben aprítjuk. A zöldségeket kis kockára vágjuk, a petrezselymet és a mentát nagyobb darabokra tépjük. Összekeverjük az alapanyagokat, sózzuk, borsózzuk, majd ráfacsarjuk egy citrom levét és megöntözzük olívaolajjal. 

Kész is ez a nagyon üde, nagyon friss saláta.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://henisutneked.blog.hu/api/trackback/id/tr847409020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása