Sütés-főzés, ahogy te is szeretnéd

HENI SÜT NEKED

Spárga narancsos majonézzel és grillezett tarjával

2015. május 02. - Heni süt neked

Bevallom eddig nem voltunk nagy barátságban a spárga meg én. A családomban sem volt nagy hagyománya. Valahogy így alakult. Amikor viszont bemutatkoztam neki (kb.15 éve), nem volt egy nagy találkozás. Vagy fás volt őkelme vagy nagyon tolakodó volt az íze nekem. Próbálkoztam a fehér vastagabbal, a zöld vékonyabbal, de nem estünk szerelembe egymással.

Na, de most! Kedvenc zöldségesemnél megláttam egy zacskó törékeny, filigrán, hajlékony zöld spárgát. Azonnal megéreztem, hogy: Igen! Ő lesz az igazi!

A hentesemnél pedig szembejött velem egy márványos, gyönyörűséges tarja. Nem tudtam ellenállni a kísértésnek, vettem belőle 2 csodás szeletet. Így aztán adott volt az ebéd.

spargatarjakesz1.jpg

spargatarja.jpg

Hozzávalók:

  • 1 csokor zöld spárga
  • 2 szelet tarja
  • 2 tojás sárgája
  • 1 dl olaj
  • egy narancs reszelt héja
  • fél narancs leve
  • só, bors, szódabirkarbóna
  • garam masala (fahéjas-gyömbéres) fűszerpaszta (kész, üveges) - vagy bármi fűszer, amit szeretsz

Elkészítése

A hús szeletek mindkét oldalát megkenem a fűszerpasztával és meglocsolom egy kevés olajjal és hagyom kicsit pácolódni. A spárga két végét megfogom és meghajlítom. Ahol eltörik, ott jelzi, hogy az alsó része már fás. A többi spárgát összefogom és az előzőt mintául vége vágom le a végüket. Egy szélesebb, alacsony falú serpenyőbe teszem, szórok rá sót és egy kávéskanálnyi szódabikarbónát, majd felöntöm annyi vízzel, hogy épp elfedje. Miközben fő - ez kb. 4-5 perc - , elkészítem a narancsos majonézt. Az alap ismert: 2 tojás sárgáját egy habverővel elkezdem verni, és először cseppenként adagolom hozzá az olajat. Később, amikor már láthatóan felvette az olajat, nagyobb sugárban is önthetjük. Sózzuk,borsozzuk és egy narancs héját belereszeljük, majd a felének a levét belecsavarjuk. Ettől pikáns lesz és különleges. A húst grill serpenyőben kisütjük. Kb. 4-4 perc mindkét oldalán és kész! Tálaláskor a spárgára öntünk a majonézből, mellé a grillezett húst helyezzük. Az ízek harmonikusak és nagyon finomak! A spárga íze isteni, friss, zsenge és nagyon ízletes. Így lett ez egy gyönyörű barátság kezdete.

Szívből ajánlom!

A bejegyzés trackback címe:

https://henisutneked.blog.hu/api/trackback/id/tr327421604

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása