Sütés-főzés, ahogy te is szeretnéd

HENI SÜT NEKED

Tandoori sült dagadó

2015. július 21. - Heni süt neked

Követelem, hogy adjuk vissza méltó helyét a dagadónak a húsok palettáján! Méltánytalanul szinte kizárólag töltött húshoz használjuk, amikor pedig zseniális választás, ha például egy jó fűszeres, pirított egytálételt készítünk, mint én most. Állaga a puhára főzés, sütés után, mint a legjobb, leghúsosabb oldalasé, csak tömörebb, vastagabb hús. Mondjuk nem nagy kunszt neki ilyennek lennie, hiszen a az oldalas édestestvére. A lényeg, hogy tessék máshoz, másképp is felhasználni, mert igazán megéri.

Most egy tandoori fűszerezésű sült húskockák készültek belőle, sok sárgarépával és burgonyával. Nem vezetek félre senkit, ha azt mondom: MENNYEI!!!! 

tandoori_dagado1.jpg

Hozzávalók:

  • 0,5 kg dagadó
  • 1 púpos ek. tandoori curry pasta (Pasco márkájút ajánlom)
  • 1 ek. barna cukor
  • 3 nagyobb sárgarépa
  • 0, 25 dkg kisebb burgonya
  • 1 nagy fej hagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • só, fűszerpaprika, chili
  • zsiradék

Elkészítése:

Felkockázom a dagadót nagyobb darabokra, majd kevés zsiradékon megpirítom. Hozzáadom a hagymát, amit szintén emberesre kockáztam. Sózom, majd felengedem annyi vízzel, hogy bőven ellepje. Fedő alatt puhára párolom majd egy óra alatt, a levének több,mint felét el fogja főni, és ez így jó. Ha már puha, hozzáadom a curry pasztát (ezt a fajtát már szinte minden ázsiai vagy arab boltban kapni, ez a legtisztább összetevőjű eredeti fűszer paszta).Belenyomom a fokhagymát, megszórom a barna cukrorral és egy kevés fűszerpaprikával,valamint beledobok egy kis chilit. Összekeverem és hozzáadom a vastagra felkarikázott répát és a felezett negyedelt krumplit héjában. Immár fedő nélkül lepirítom a szaftját. Egy karamellizált csodát kapunk, ahol a hús szétomlik a szánkban, a zöldségek összeérnek a fűszerekkel és az egész egy harmonikus ízvilágú egytálétel lesz, aminek senki nem tud ellenállni. Higgyenek nekem... :)

A bejegyzés trackback címe:

https://henisutneked.blog.hu/api/trackback/id/tr337644030

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mrs. Clayton 2015.07.22. 17:41:36

ezt nem teljesen ertem miert mondod, hogy a legtisztabb, amikor tamarind, fokhagyma, gyomber, koriander, valamilyen fuszerek, komeny, so, repce olaj, es szinezekek az osszetevoi, amelybol az egyik allura piros, ami raadasul mesterseges es egyeseknel allergiat okoz, plusz egy uzemben keszul
ezt barki osszedobhatja otthon is
ettol mondjuk nem vitatom, hogy a hasznalata kenyelmes

paráznabillegető 2015.07.22. 18:42:34

én hiszek neked!
ez egy fasza étel. meg is csinálom hamarost.

Heni süt neked · https://www.facebook.com/henisutneked/ 2015.07.22. 18:44:02

@paráznabillegető: örülök :) hajráááá! sok sikert, jó étvágyat! :)

paráznabillegető 2015.07.24. 19:05:56

na, megcsináltam.
pascos tandori helyett asdásat használtam, a zsíradékhoz csatoltam egy jelzőt (bő), és a krumplit kivettem a pakliból - nem akartam sima főtt krumplival, így azt inkább meghámoztam, apróra kockáztam, kissé megfőztem, majd zsírban sok sóval megsütöttem, - csak a végén adtam hozzá a projekthez, így elérve az előre megjósolt végeredményt: ez egy fasza étel!
ja tényleg, a sárgarépát is inkább apróra kockáztam karikázás helyett... mindegy.
köszi az inspirációt!

Heni süt neked · https://www.facebook.com/henisutneked/ 2015.07.24. 19:07:47

@Perky.: a főzésben az a jó, hogy a magunk ízlésére formálhatjuk a receptet. A szabadság adott. Örülök, hogy megcsináltad úgy, ahogy neked tetszik. És köszönöm, hogy mindezt le is írtad :)

szocsistvan 2015.11.22. 21:33:14

Ma este végre elkészítettem. Úgy, ahogy a "nagykönyvben" meg van írva. Mennyei!
süti beállítások módosítása