Sütés-főzés, ahogy te is szeretnéd

HENI SÜT NEKED

Gombás rigatoni másképp...

2015. október 12. - Heni süt neked

Gombaszezon van. Tagadhatatlanul. Akik szeretik ezt a finom, kissé földes aromájú zöldséget, azoknak ez jó hír. Azoknak még jobb, akik értenek is hozzá, és bátran gombászkodhatnak. Bár az is mehet gyűjtögetni, aki nem túl profi benne, de azok MINDENKÉPPEN menjenek el bevizsgáltatni! Egyre több ismerősöm osztja meg a Facebook-on zsákmányát, néha óriási méretűeket. Sajnos jómagam nem értek hozzá, így marad a piac, vagy olykor egy-egy bevásárlóközpont. Mint például most is. Valamelyik nap megláttam egy szép gombamixet a Lidl-ben és egyből beindult a fantáziám. Egy ideje már el akartam készíteni ezt a fajta tésztaételt, de nem találtam meg hozzá a megfelelő alapanyagot. Ehhez ugyanis egy olyan fajta kell, aminek hosszú, vékony szára van és kisebb kalapja. Meg ne kérdezzétek, hogy ez melyik,mert nem tudom. Viszont megláttam és az AHA élménnyel egyidejűleg betettem a kosaramba. Volt mellette más fajta is, nos, azokat a mártáshoz használtam fel, jószívvel. Az elkészítése egy fokkal bonyolultabb, mint amit eddig megszokhattatok tőlem, de megéri. Legfőképp a látvány miatt, hiszen ízre hasonló lenne, ha nem pont így készítem el. De lássuk, miről is van szó. A végeredmény ez lett, de mutatom azt is, hogy honnan indultunk el.

 gombas_rigatoni2.jpg

Először is ez volt maga a gombamix:

gombas_rigatoni.jpg

Hozzávalók 2 fő részére: 

  • 40 dkg különféle gomba, a jó íz kedvéért
  • 5 dkg vaj
  • 4 dl tejszín
  • 20 dkg rigatoni tészta (gm-ben is van)
  • só, bors, szerecsendió
  • 15 dkg kemény sajt 

Egy kevés vajon megfonnyasztottam a csiperkét és a laskagombát, amit nagyon apróra összevágtam. Aztán felöntöttem tejszínnel, fűszereztem sóval, borssal, szerecsendióval és összeforraltam. Majd belekevertem reszelt sajtot jócskán, hogy besűrítse a mártást. 

Majd feltettem sós vizet forrni, amiben aztán beleszórtam a rigatonit. Igazából csak előfőztem 5 percre, majd leöblítés nélkül hagytam kicsit kihűlni, hogy dolgozni tudjak vele. Ugyanis most jön a kissé pepecs munka. Egy szuflé sütőformába beleállítottam a rigatoni darabokat, majd amikor már az egész tálban ott sorakoztak katonás vigyázzállásban, akkor ráöntöttem a sajtos, gombás-tejszínes szószt 3-4-ig. Minden tésztába beletoltam egy-egy gombát (az egyik azt hiszem trombita, a másik, a barna, na, azt nem tudom micsoda, tessék már megírni nekem! ).

gombas_rigatoni1.jpg

Majd beteszem az 200 fokra előmelegített sütőbe, és 15 percig sütöm.Ez idő alatt a tészta megpuhul teljesen, kissé magába szívja a mártás egy részét, a gombák pedig megsülnek. 

gombas_rigatoni3.jpg

Ez egy adag. Bőséges. A tetejét sütés előtt, de tálaláskor is megszórhatjuk sajttal, ki hogy szeretné. 

Kinézetre különleges (sztem), ízre isteni, mi kell más? Hát hogy te is kipróbáld!!! :)

Jó étvágyat és sok sikert hozzá!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://henisutneked.blog.hu/api/trackback/id/tr117961976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jolka40 2015.10.12. 22:26:51

Azért csak óvatosan. Az erdei gomba nem játék, ha nem tudod, hogy mi a neve, azt sem tudhatod, hogy mérgező-e, vagy nem.

Heni süt neked · https://www.facebook.com/henisutneked/ 2015.10.12. 22:28:53

@Jolka40: egyetértek. pont ezért hangsúlyoztam : "MINDENKÉPPEN menjenek el bevizsgáltatni"
süti beállítások módosítása