Sütés-főzés, ahogy te is szeretnéd

HENI SÜT NEKED

Egy lassan sült marhanyakat? Vagy esetleg egy konfitált kacsacombot?

2015. október 19. - Heni süt neked

Az úgy volt, hogy valaki megemlítette, ha Székesfehérváron járok, mindenképp próbáljam ki a bEAT elnevezésű helyet. Bevallom, voltak fenntartásaim: viszonylag új hely, vidéken, a honlap alapján túl szépnek tűnt, hogy a valóságban is olyan legyen. Amikor betértünk, próbáltam kemény lenni, hogy majd jól belekötök valamibe, mert biztos lesz valami, ami nem fog jól működni. 

Én próbálkoztam. De tényleg. DE NEM MENT. Az a kedvesség, ami nem tolakodó, de annál jólesőbb volt, az első percben levett a lábamról. Egy ideig még ellenálltam. De amikor azonnal megjelent a felszolgáló, és azt mondta: Anita vagyok, ma én leszek a pincérük, kicsit Amerikában éreztem magam, ahogy nagyon ízléses egyenruhájában ott állt előttünk. Kedves, mosolygós stílusával elnyerte bizalmunkat egy szempillantás alatt. Átnéztük az étlapot, ami szerencsére nem egy 7 oldalas borzadály, hanem egy egyoldalas, jól áttekinthető, és pont annyi ételt felsorakoztató menüsor volt, amennyire szükség van. Egy előétel és egy leves mellett döntöttünk, amit aztán megfeleztünk, hogy mindketten kipróbálhassuk a másik ételét is. Az előétel egy bresaola (sózott, érlelt marhahús) volt finoman fűszerezett túrókrémmel. Igazán mennyei ízek harmonizáltak ebben a rukkolával kiegészített ételben. 

eloetel_balseola_turokremmel.JPG

A leves rendelésekor, már felhívták a figyelmünket, hogy ez egy texasi recept alapján készült, és kicsit édesebb. Ez így is volt, rengeteg, pont jó állagúra karamellizált hagyma (ettől olyan sötét színű), szinte eszencia jellegű húslével, nagyon pikáns és ízletes volt. Hozzá sajtos pirítóst tálaltak.

amerikai_hagymaleves_sajtos_piritossal.JPG

Közben folyamatosan lesték, mit is szeretnénk alkalomadtán.

Főételként egy lassan főtt marhanyakat, sóban sült céklával és borban párolt körtével kértem, kísérőtársam pedig egy konfitált kacsacombot rendelt káposztakrémmel és burgonyapürével. Bevallom elvarázsolt mindkét étel. Direkt marhát kértem, hogy hátha fogást találok a séfen. De nem. A hús omlós volt, a szaft pedig olyan, ami tunkolásért kiáltott. A cékla nem volt túlfőve, a körte pikáns, fűszeres, vörösbor redukcióban párolt csoda volt. 

lassan_fott_marhanyak_soban_sult_ceklaval_es_borban_parolt_kortevel.JPG

A kacsa hozta a formáját, ropogós és omlós volt egyszerre, a különlegesség a párolt lilakáposzta volt, ezúttal krém formájában. 

konfitalt_kacsacomb_lilakaposzta_kremmel_es_burgonyapurevel.JPG

Ha egy valamibe mégis bele kellene kötnöm, akkor az az volt, amikor picit túl sűrűn érdeklődtek, hogy hozhatnak-e még valamit, ízlik-e, stb. De azt gondolom, ez legyen a legnagyobb hibája a helynek.

Miután én nem vagyok édesszájú, így desszertnek kértünk közösen egy adag káposztás cvekedlit, ami abban volt más, hogy hosszú, széles csuszatésztából készült és grill alatt meg lett az egész pirítva még tálalás előtt. Isteni volt. 

kaposztas_cvekedli.JPG

Az asztalokon nincs só, se bors (bár kérésre azonnal hozzák), ezt furcsállottam is. Na, megvan! gondoltam. De megint tévedtem. Minden étel pont annyira volt fűszeres, amennyire kellett. Pedig én igazán szeretem kicsit túlzásba vinni a sózást, borsozást, de itt nem volt rá egyáltalán szükség. Az ízek harmóniája nem kívánt plusz fűszerezést.

És egy fontos dolgot hadd említsek meg! Ha az étlapon nem is szerepel külön gluténmentes, laktózmentes, vagy egyéb mentes fogás, és ha felmerül ez a kérdés rendeléskor, a séf azonnal kijön, hogy a vendéggel közösen találják ki, mi lenne a legmegfelelőbb és legfinomabb fogás, ami a vendég ízlését és megelégedettségét szolgálná. Elkülönített munkaterület van a gluténmentes főzéshez, így biztosan gm a felkínált étel. Az egész helyre jellemző az a családias,kedves és segítőkész hangulat, amitől az ember annyira jól érzi magat a bEAT-ben.

Ez az étterem Székesfehérvár egy kis ékszerdoboza, ahova érdemes Pestről is lemenni, hiszen 30-40 perc alatt már ott is vagyunk, akár egy kellemes kirándulás keretében is. Ízléses dizájnjával, ember- és gyerekbarát szemléletükkel, mennyei ételeikkel üde színfoltja lett a hazai éttermek palettájának. Mindenképp említsük meg a séf, Fülepi Kálmán nevét is, hiszen ő garantálja az alapanyagok tökéletes minőségét és a kreativitást, ami nem esik túlzásba, de épp figyelemfelkeltő és izgalmas. A kiszolgálás minden esetben figyelmes és informatív volt, ami mindenképp megalapozta a hangulatunkat.

Összesítve:


Kiszolgálás: ♥♥♥♥♥

Ételek: ♥♥♥♥♥

Helyszín: ♥♥♥♥♥

Hangulat: ♥♥♥♥♥

Ár-érték arány: ♥♥♥♥♥

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://henisutneked.blog.hu/api/trackback/id/tr87990335

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása