Sütés-főzés, ahogy te is szeretnéd

HENI SÜT NEKED

Az egyszerűség nagysága

avagy a serpenyős paprikás krumpli

2016. február 10. - Heni süt neked

Mert ugye a legegyszerűbb étel is meg tud dicsőülni, ha azt szeretettel, odaadással és "a kevesebb több" elvét szem előtt tartva készítjük el. Ahogy ebben az esetben is. Hiszen egy mezei paprikás rumliról (ahogy én hívom) van szó, amit néhány alapanyagból tudunk elkészíteni percek alatt. A különbség tán, hogy ez serpenyőben készült, kicsit lekapatva az alját, amitől olyan isteni sült íze lett. Egyszerűsége az igazi nagysága ennek az ételnek. Semmi faxni, semmi truváj, csak hagyma, zsiradék, jófajta fűszerpaprika, krumpli és vmi kolbász-szerű tünemény kell bele. És lélek :)

serpenyos_paprikas_krumpli.JPG

Hozzávalók 2 főre:

  • 1 fej vöröshagyma
  • 3 nagyobb db krumpli
  • 1 páros debreceni kolbász
  • 1 ek fűszerpaprika (fele csemege, fele csípős - aki így szereti)
  • 1 ek paradicsompüré
  • 1 ek zsiradék (libazsír ez esetben)
  • só, bors

Elkészítése:

Egy serpenyőben hevítek zsiradékot, majd az apróra vágott hagymát megfuttatom rajta, sőt egy kissé le is pirítom, nem baj, ha kicsit odakap, megbarnul. Rádobom a felkockázott kolbászt, amivel együtt tovább pirítom a hagymát (kb. 3-5 percig.), amit közben fűszerezek sóval, borssal, Ezt követően belevágom a szintén kockára vágott krumplit (gusztán fog kinézni, ha nagyjából egyforma nagyságúak a kolbásszal), megszórom a fűszerpaprikával és hozzáadom a paradicsompürét, majd felöntöm annyi vízzel, hogy ellepje. Fedő alatt főzőm kb. 20 percet, amíg szépen elfövi a felesleges levét, és gyönyörűen lepirul kicsit. Kész is! házi savanyúsággal az igazi. Bár én nem szoktam, de van aki esküszik a foszlós fehér kenyérre hozzá! :)

Jó étvágyat! 

A bejegyzés trackback címe:

https://henisutneked.blog.hu/api/trackback/id/tr548379030

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Főmuci 2016.02.10. 15:40:58

Heni, egy paradicsom, vagy egy kanál püré mindenképp kell bele, mert kell bele némi édes és savanykás íz. Na és persze füstölt kolbász,valamint én kolozsvári szalonnát teszek a hagyma alá. ;)

Heni süt neked · https://www.facebook.com/henisutneked/ 2016.02.10. 15:43:53

@Főmuci: jaj, igen, kihagytam a par.pürét, pedig tettem bele :) javítottam. köszi :)

.snɯıɹd snɔlns 2016.02.11. 16:24:59

korrekt!
én is így csinálom, kenyeret csak akkor eszem hozzá, ha "véletlenül" több kolbász, ill. zsír kerül bele...
...vagyis mindig.

paráznabillegető 2016.02.11. 19:02:10

ez teljesen jó így.
a kenyér és a savanyúság fakultatív, én passzolom mindkettőt.
ugyanakkor előtte egy feles unicum, hoppá.
süti beállítások módosítása