Sütés-főzés, ahogy te is szeretnéd

HENI SÜT NEKED

Grillezett makréla, mentás-citromos céklával

2016. július 28. - Heni süt neked

Szeretem a makréla tömör, olajos húsát. A karakterét is, mert bizony van neki. De nem tolakodó egyáltalán. Vonzza a fűszereket és a citromot, jó barátságban van a mentával és friss zöldségekkel. Kitűnő választás azoknak, akik azt szeretik, ha nem kell másodpercenként a szálkával szkanderozni, és a laza, nem túl markáns halízt kedvelik. Grillezni nem csak szabadban lehet. Mióta feltalálták a grill serpenyőt, azóta (nyitott ablaknál) nincs akadálya, hogy bármit is sütögessünk rajta. Így könnyen elkészíthetjük ezt a sült halat is, szinte percek alatt. A titok a jó és megfelelő fűszerezés, és az ízlésünknek megfelelő zöldség kiválasztása. 

makrela_ceklaval.JPG

Hozzávalók:

  • 1 db makréla
  • 3-4 db friss zsályalevél
  • 2 kis ág rozmaring
  • só, bors
  • 2 db cékla
  • olívaolaj
  • friss citromlé
  • 3-4 levél menta
  • petrezselyem

 

Elkészítése:

A halat fagyasztva és "frissen" is lehet kapni. Nekem most a fagyasztott jutott, amit kiengedés után egy határozott vágással a hasán kitisztítottam, megszabadítottam minden belsőségétől. Hideg folyóvízzel jól átmostam, majd egy papírtörölközővel letöröltem a vizet róla. A gyomrába helyeztem a zsályaleveleket és rozmaring ágakat.

Sóztam borsoztam. Ezt kívülről is megismételtem. A felforrósított serpenyőbe kevés olívaolajat tettem, majd ráhelyeztem a makrélát. Oldalanként 6-6 percig sütöttem, de a sütési idő erősen függ a mérettől és attól, mennyire akarjuk átsütni. Én nem szeretem kiszárítani. A céklákat alapos megmosás után, felteszem forró vízben főni. Nem főzöm teljesen puhára,sőt! Inkább csak jó ressre készítem. A héja még nagyon vékony és zsenge, így azt nyugodtam rajtahagyhatjuk. 

A halat azonnal tálalom, rácsepegtetem a citromlevet, megszórom a felaprított mentával. A céklát felvágom, petrezselyemmel és mentával szórom meg, és egy kevés citromlével. Pár csepp olívaolajat is teszek rá.

Kész is. Az egész 20 perc alatt elkészül. Nagyon könnyű és nagyon finom nyári ebéd vagy vacsora. Kalandra fel!

A bejegyzés trackback címe:

https://henisutneked.blog.hu/api/trackback/id/tr738911192

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása