Sütés-főzés, ahogy te is szeretnéd

HENI SÜT NEKED

Csapassunk! Avagy tarhonyás hús kovi ubival ...

2015. június 10. - Heni süt neked

Mit nekem meleg, mit nekem nyár! Ha megkívánok valamit, azt biza én megfőzöm. A villamoson valaki tegnap rizses húsról beszélt,amikor is beindult a nyálelválasztásommal együtt az agyam is. Hazafele beugrottam a hentes(em)hez - vallom, hogy egy bizonyos kor után minden nőnek szüksége van saját hentesre, fodrászra és nőgyógyászra - , hogy adjon egy fél kiló szép sertés combot. Mindig megkérdezi, hogy mihez kell, mert annak megfelelően készíti nekem elő. Most is felkockázta a drága :) Éjjel még éreztem a számban az ízét a majdan elkészülendő ételnek, ezzel is fokozva a vágyat, hogy másnap nekiessek és elkészítsem. Így is lett! Bár nem rizses hús, hanem tarhonyás hús lett (valahogy most úgy éreztem ez jobban passzol a vágyaimhoz). Semmi fakszni, semmi púder, csak egyszerű, letisztult ízek és forma. Hát íme, a csoda, amit egy villamoson kezdtem áhítani...

tarhonyas_hus.jpg

Hozzávalók:

  • 0,5 kg sertés comb 
  • 1 nagy fej hagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • só, bors, fűszerpaprika (édes/csípős)
  • 15 dkg tarhonya
  • kevés zsiradék

Elkészítése:

A felaprított hagymát a zsiradékon megdinsztelem, rádobom a felkockázott húst. Sózom, borsozom. Összepirítom őket,majd megszórom a fűszerpaprikával. Felöntöm annyi vízzel, hogy jócskán elfedje.Ha felforrt, beleöntöm a tarhonyát és lassú tűzön kb. 15 percig forralom. Majd elzárom a gázt alatta,és lefedve hagyom puhulni, bedagadni a tésztát. 10 perc után összekeverem, ekkora felszívta a szaftot és beledagadt a lébe a tarhonya, a hús pedig omlós puha. KOVÁSZOS UBORKA nélkül meg ne próbálják tálalni! Főben járó bűn lenne. 

A bejegyzés trackback címe:

https://henisutneked.blog.hu/api/trackback/id/tr457532080

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tzi 2015.06.10. 23:10:10

Fenébe.
Most aztán csinálhatok én is :D
Nálam amúgy ennek az "updatelt" verziója fut (nem Norbi módra persze), megy bele jóféle csípős kolbász meg paradicsom is. Így kicsit lecsósabb, de eléggé nagyon finom.

Heni süt neked · https://www.facebook.com/henisutneked/ 2015.06.10. 23:12:03

Jo fozocskezest es meg jobb etvagyat hozza! :)
süti beállítások módosítása