Sütés-főzés, ahogy te is szeretnéd

HENI SÜT NEKED

Pacalpörkölt

az örök megosztó étel...

2014. október 11. - Heni süt neked

Pacalpörkölt. Lehet utálni és imádni. Én az utóbbiakhoz tartozom. Ez irányú lelkesedésemben egyedül nagyim osztozott a családban. Mióta ő nincs, egyedül maradtunk. A pacal és én. Azt hiszem jó páros vagyunk... :) Ő szereti, ha bemutatom ízletes, puha, zamatos oldalát baráti körben, én pedig szeretem, hogy olyan odaadó...:)

Miután megígértem Évi barátnőmnek, hogy megfőzöm ezt az ételt, ma neki is álltam. Évi nagyon finnyás, tehát a léc magasan van. Megmutatom, én hogyan is készítem az igazi, pikáns, puha pacalt. Először is, szerintem a sok hagyma az alapja, amitől ízes és sűrű lesz a szaftja. Egy kiló pacalhoz 3 nagyobb fej vöröshagymát használtam fel és legalább 5-6 gerezd fokhagymát.

pacal.jpg

Autentikusan zsírral kellett volna megdinsztelnem, de csak olaj volt itthon. Prímás megfelelt a feladatra! Szeretek minden felhasználni és nem kidobni semmit. Ezért a paprika csumáját vagy az épp megmaradt darab paprikát, vagy a szottyadásnak indult paradicsomot felhasználtam ehhez a pörkölthöz. Tökéletes ízt ad így is....

pacal1.jpg

Miután jól megpirult a hagyma, félre húztam az edényt a tűzről és belekevertem egy jó adag eredeti bajai édes-nemes pirospaprikát. Egy kevés egész köménymagot, majorannát, sót, borsot adtam hozzá és beletettem a pacalt. Összekevertem őket, majd felöntöttem annyi vízzel , hogy ellepje. És a lényeg, bekészítettem a vörösbort, hogy annak idején, amikor már kissé elfőtte a szaftját a pörkölt, borral pótolhassam. Így is történt... de előtte lemeóztam. Kellemes volt.

pacal2.jpg

A pacal időigényes étel, nem lehet elkapkodni. Türelem kell hozzá. Ugyanakkor egyszerű. Az előkészítés nem igényel sok időt, viszont órákig fő. De vigasztaljon a tudat, hogy a főzési idő alatt bármi mással foglalkozhatunk. Most sem történt ez másként. Néha megkevergettem, felöntöttem egy kis borral, de mellette dolgozhattam kicsit, ami ez esetben azt jelenti, hogy ülök a laptop előtt és szervezkedek... :) Kb. 2 - 2,5 után a puhára főtt és sűrű, ízes szaftos pacalpörkölt kész is lett. Én csípősen szeretem, ilyenkor beleteszek egy kevés házi cseresznyepaprika krémet (ennek receptje hamarosan olvasható lesz!) Ínycsiklandó és étvágygerjesztő lett. Szerintem érdemes annak is kipróbálni, aki zsigerileg, kóstolás nélkül mond nemet erre a finom pörkölt félére. Remélem Évinek is ízleni fog! :)

pacal3.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://henisutneked.blog.hu/api/trackback/id/tr956781089

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása