Sütés-főzés, ahogy te is szeretnéd

HENI SÜT NEKED

Kurkumás-narancsos sült harcsafilék spenót ágyon

2019. április 25. - Heni süt neked

Nincs is annál jobb, mikor jófajta halhoz jut az ember, ez esetben harcsához, amiből aztán egy olyan finomságot rittyent, hogy csak na! Így jártam én is a minap, amikor gondoltam egy merészet és nem rántottam, vagy pörköltként használtam fel ezeket a csodás filé szeleteket, hanem kurkumában megforgatva, kevés reszelt narancshéjjal sütöttem le őket. Üde, könnyű és isteni ízharmónia kerekedett ki az egészből. És ha mindezt még egy laza spenótos, kápiás, cukkinis, lilahagymás ágyon tálalod, akkor tényleg a Mennyország jövel... :)

img_8138.jpg

Hozzávalók 4 személyre:

  • 1 kg filézett harcsa, szeletelt
  • 1 kg leveles spenót
  • 1 db cukkini
  • 1 fej lilahagyma
  • 1 narancs reszelt héja és leve
  • kurkuma por
  • só, bors

img_8139.jpg

Elkészítése:

Egy enyhén kiolajozott, forró serpenyőbe tegyük az előzőleg a külső nedvességtől papírtörölközővel alaposan felitatott, majd jól besózott és kurkumával mindkét oldalán beszórt halfiléket. Oldalanként 3-3 percet süssük, de ez nagyban függ a hal vastagságától is. Ha megpirult mindenhol, vegyük ki a serpenyőből és tegyük bele a felkockázott hagymát, cukkinit, majd az összevágott kápia paprikát, végül adjuk hozzá  a megtisztított spenót leveleket. Pároljuk össze, kissé pitrítsuk is le, majd tegyük a harcsa szeleteket a tetejére. Reszéljük rá a narancs héját, végül az egész megkoronázásaként, locsoljuk meg a levével.

Tálalhatjuk is. Könnyű, üdítő finomság ez az étel, de van tartalma, laktató is egyben. Szemnek-szájnak tetsző, ízletes, különleges. És ami a lényeg 20 perc alatt elkészül. Tokkal-vonóval.

Jó étvágyat hozzá! 

Posztjaimat megtaláljátok a FaceBook oldalamon, és az Instagramon is.

img_8140.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://henisutneked.blog.hu/api/trackback/id/tr814779834

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attilajukkaja 2019.04.26. 13:23:59

Gondolom, szürke harcsából készítetted. Bár afrikaiból is finom lehet.
Amúgy nagyon tetszik a recept, mert sok halat eszünk és a szénhidrátokkal is vigyáznunk kell. :o)

Én hamis harcsa brassóit is szoktam csinálni. Azért hamis, mert a zöldségek között csak kevés a burgonya. Az is nagyon finom!
süti beállítások módosítása